França col·locarà detectors de metalls en algunes estacions de tren
Els arcs de detecció seran similars als de l'estació d'Atocha i es començaran a implantar a París i Lilla
Les autoritats descarten per ara que agents armats puguin anar dins dels trens
Soldats francesos vigilen la Gare du Nord de París, dilluns passat. /
El Govern de França ha decidit reforçar la seguretat als trens d'alta velocitat Thalys que circulen entre França, Bèlgica i Holanda després dels atemptats comesos a París el 13 de novembre. La ministra d'Ecologia, Ségolène Royal, ha anunciat aquest dimarts a l'emissora France Inter que abans del 20 de desembre les estacions de París i Lilla comptaran amb pòrtics de seguretat similars als que existeixen a l'estació d'Atocha de Madrid per accedir a l'AVE. La mesura s'adoptarà també a Brussel·les i a Colònia (Alemanya).Si fos necessari, els arcs de seguretat s'estendrien a altres estacions de tren de França.
Després de l'atac avortat al Thalys Amsterdan-París el mes d'agost passat, el Govern francès va convocar a la capital francesa una reunió de ministres de Transport i Interior dels països fronterers, precisament per estudiar mesures que garantissin la seguretat sense alterar gaire el trànsit ferroviari. Una de les propostes que es van estudiar llavors va ser que als bitllets figuri el nom del passatger, com passa als avions.
BITLLETS NOMINATIUS
La idea dels bitllets nominatius ha sigut represa per Royal, que ha parlat també de controls de passatgers aleatoris a les estacions i de zones de control sistemàtic com les que existeixen en les sales d'espectacles. L'objectiu últim és que només puguin accedir a les andanes els viatgers que portin bitllet, encara que això sembla difícil.
Notícies relacionadesLa titular d'Ecologia es va reunir aquest dilluns amb el president de la Societat Nacional de Ferrocarrils de França (SNCF), Guillaume Pepy, per escoltar les seves propostes sobre el reforç de la seguretat en les línies de trens internacionals. Pepy havia suggerit desplegar en alguns trens agents de la companyia armats, una idea descartada per l'Executiu. “Qui patrulla a les estacions és l'Exèrcit en el marc del pla Sentinella”, ha dit la ministra.
El Govern francès, després de l'atemptat frustrat del tren Thalys, ja treballava en una reforma legal. La nova llei que prepara l'Executiu estarà a punt la primavera del 2016 i permetrà als agents de la Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) i als de la xarxa de transports de París (RATP) realitzar inspeccions visuals o registrar l'equipatge amb l'acord del passatger. Així mateix, podran “palpar” el viatger “quan les circumstàncies ho requereixin” per raons de seguretat. Si aquest rebutja sotmetre's als controls no podrà pujar al tren.