PROCÉS PER LA MATANÇA DEL 1989
El Salvador deté quatre exmilitars acusats de la mort d'Ellacuría
L'arrest es produeix un dia després que els EUA aprovin l'extradició a Espanya d'un altre dels implicats en l'assassinat dels jesuïtes
El president salvadorenc demana als 12 acusats encara pròfugs que s'entreguin a la justícia "perquè és el millor per al país".

Foto d’arxiu del jesuïta Ignacio Ellacuría assassinat a l’UCA el 1989 per la Força Armada del Salvador. /
Un dia després de la resolució d’una jutge nord-americana a favor d’extradir un excoronel implicat en la matança dels jesuïtes espanyols fa 17 anys al Salvador, la policia salvadorenca va informar ahir que ha arrestat quatre exmilitars més dels reclamats des d’Espanya per l’Audiència Nacional i que continua l’operatiu per detenir els altres 12 acusats.
La policia del Salvador ha explicat, a través del seu compte de Twitter, que va iniciar la nit anterior el seu desplegament a la recerca dels exmilitars «en compliment de la notificació vermella emesa per la Interpol». I que ha aconseguit detenir l’excoronel Guillermo Benavides i els exoficials Antonio Avalos, Ángel Pérez i Tomás Zárpate, a les seves cases d’un complex residencial per a militars de l’oest de la capital, San Salvador.
El president salvadorenc, Salvador Sánchez Cerén, va demanar ahir als 12 militars encara pròfugs, implicats en l’assassinat dels pares jesuïtes, que s’entreguin a la justícia.
Notícies relacionadesDETENCIÓ «ARBITRÀRIA» / La policia va irrompre als aparents domicilis de la resta dels buscats, però sense trobar-los. L’advocat Lisandro Quintanilla, que representa 13 dels 17 exmilitars requerits pel jutge espanyol Eloy Velasco, va qualificar d’«arbitrària» la detenció dels seus defensats i va afirmar que «l’extradició no procedeix legalment».
Divendres, la jutge dels EUA Kimberly Swank va donar llum verda a l’extradició a Espanya de l’excoronel Inocente Montano, reclamat des del 2011 per l’Audiència Nacional per la seva presumpta participació en l’assassinat de sis jesuïtes, cinc d’ells espanyols, com Ignacio Ellacuría, i a dues empleades domèstiques.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi