Refugiats a Nauru
Polèmica a Austràlia per l'arrest comunitari d'un nadó refugiat
La nena serà deportada amb la seva família a l'illa de Nauru quan s'hagi recuperat d'unes cremades per les quals va ser hospitalitzada

/
Polèmica a Austràlia perquè un nadó refugiat passarà directament a arrest comunitari després d'estar hospitalitzat per recuperar-se d'unes cremades i després serà deportat novament amb la seva família a l'illa de Nauru, on Austràlia confina els peticionaris d'asil.
La mesura ha generat protestes i manifestacions de suport a la família a les portes de l'hospital infantil Lady Cilento a la ciutat de Brisbane, a la costa est del país. Els metges s'han negat a donar d'alta el nadó a menys que disposi d'un "entorn familiar saludable", fet que ha provocat polèmica entre els australians.
De moment, la nena, d'un any, viurà amb la seva mare en arrest comunitari i vigilada de prop per un funcionari d'immigració que monitoritzarà la família, que ja té uns moviments bastant restringits.
Australia asylum baby will be sent back to Nauru offshore camp after suffering burns https://t.co/Q2HczigSTk pic.twitter.com/derRhrh9j5
— BBC News (World) (@BBCWorld) 22 de febrero de 2016
#Nauru: una isla paradisiaca que alberga uno de centros de internamientos para inmigrantes más terroríficos https://t.co/CpU6lJ6H2z
— Violeta Assiego (@Vissibles) 15 de febrero de 2016
MISSATGES ERRONIS
Notícies relacionadesEl ministre d'Immigració, Peter Dutton, havia anunciat recentment que el nadó seria traslladat quan s'acabessin els seus tractaments, i els papers que aclareixen les circumstàncies en què va ser ferit estiguessin resolts. "No permetrem que els refugiats rebin el missatge que si busquen assistència en un hospital australià aconseguiran la nacionalitat australiana o el permís de residència", va assegurar el ministre.
Actualment les polítiques del Govern australià en relació amb les peticions d'asil i la immigració són molt dures, ja que per exemple cada persona que arriba és detinguda així que arriba al país i els detinguts són enviats als centres de l'illa de Nauru, a la qual són enviats els refugiats que aconsegueixen arribar a Austràlia.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Congrés dels Diputats Junts refreda les opcions de Díaz d’aprovar la reducció de jornada: «Ara mateix no avalem el seu projecte de llei»
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat
- Consulta a la Comunitat Valenciana El 51% de famílies valencianes trien el català com a llengua escolar i el 49% opten pel castellà
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?