A LA CIUTAT DE MADAGALI
Un doble atac suïcida de Boko Haram causa 56 morts en un mercat de Nigèria
Dues nenes en edat escolar s'han immolat en una de les seccions més transitades del concorregut lloc

mbenach36568922 file in this saturday oct 29 2016 file photo people cle161209222643 /
Una doble explosió ha sacsejat aquest divendres un concorregut mercat de carrer a la ciutat de Madagali, al nord-est de Nigèria, que ha causat 56 morts i dotzenes de ferits, segons han informat fonts locals. L'atemptat ha sigut comès per dues suposades terroristes suïcides que s'han immolat en una de les seccions més transitades del mercat.
El president de l'autoritat local ha demanat al Govern que desplegui l'Exèrcit a les àrees pròximes a aquesta població, on segons sembla hi ha assentaments del grup gihadista Boko Haram, principal sospitós de l'atemptat, informa Efe.
Madagali ha viscut dos greus atemptats terroristes més, l'últim el desembre del 2015 en aquest mateix mercat, on 30 persones van morir per una altra doble explosió suïcida que va ser reivindicada per Boko Haram.
Segons l'últim informe de l'Institut per a l'Economia i la Pau, els atemptats terroristes van matar 4.940 persones a Nigèria durant l'any passat, cosa que el situa com el tercer país amb el nombre més alt de víctimes darrere de l'Iraq i l'Afganistan.
FORÇA MULTINACIONAL
Notícies relacionadesEl grup gihadista ha patit múltiples derrotes des que l'any passat Nigèria, el Txad, el Camerun i el Níger decidissin crear una força multinacional per coordinar una ofensiva al voltant del llac Txad, zona fronterera dels quatre països. No obstant, els atemptats no s'aturen al nord-est de Nigèria, on Boko Haram lluita per instaurar un Estat radical islàmic.
Dimecres passat, el Consell de Pau i Seguretat de la Unió Africana (UA) va acordar renovar durant 12 mesos el mandat de la denominada Força Multinacional Conjunta (MNJTF, en la sigla en anglès), que combat Boko Haram a la zona del llac Txad.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial