PROTECCIONISME POLÈMIC
Trump amenaça Alemanya d'imposar aranzels a cotxes de BMW
El govern critica la decisió del magnat d'introduir un impost del 35% per a les importacions automobilístiques que afectarien el seu sector

xperez35407055 airbag motor bmw m2160912114444
En la primera ronda d'entrevistes que ha concedit a la premsa tras la seva victòria el president electe nord-americà Donald Trump no ha deixat títere con cabeza. Aquest dilluns el sector automobilístic alemany s'ha despertat estupefacte al conèixer que el magnat ha amenaçat d'introduir una taxa d'aranzels de fins al 35% per a les importacions de vehicles.
Encara que la mesura tindria un impacte negatiu en tots els fabricants estrangers, Trump ha apuntat directament al cas alemany. “Si vas per la Cinquena Avinguda de Nova York tothom té un Mercedes Benz a la porta de casa. ¿Quants Chevrolets veus a Alemanya? No gaires. Això ha de funcionar en tots dos sentits”, ha esgrimit com a argument per criticar la diferència entre la balança automobilística dels dos països.
Aquesta decisió es llegeix com un dur contraatac contra BMW, el líder mundial en vendes entre els fabricants de gamma alta, que va anunciar la creació d'una nova planta de fabricació a Mèxic des de la qual exportaria més fàcilment als Estats Units. Trump ha demanat al poderós fabricant alemany “que s'oblidi” de Mèxic i que traslladi la seva producció dins del país per potenciar així el seu proteccionisme econòmic. BMW ha ignorat aquesta amenaça i ha remarcat el seu projecte al país centreamericà segueix vigent.
CRÍTIQUES DES DE BERLÍN
La reacció no s'ha fet esperar a Berlín. El vicecanceller alemany i ministre d'Economia, Sigmar Gabriel, ha respost amb contundència a l'amenaça de Trump i a la seva crítica que hi ha massa vehicles alemanys als carrers americans. “Que els nord-americans construeixin millors cotxes”, ha sentenciat. A més, el líder dels socialdemòcrates ha remarcat que esperarà a veure la decisió del Congrés, esperançat que la majoria de republicans ho vegin com un atac al característic lliure mercat nord-americà. “Crec que la principal factoria de creació de BMW ja està als Estats Units. Imposar una taxa del 35% per a les importacions debilitaria la indústria automobilística nord-americana”, ha afegit.
Notícies relacionadesActualment els fabricants del motor alemanys generen un important nombre de llocs de treball a l'altre costat de l'Atlàntic. Així, BMW té aproximadament 70.000 empleats als Estats Units, Volkswagen 3.200 i Daimler 5.000 més. Totes aquestes companyies i Audi tenen plantes de treball a Mèxic que es veurien afectades pel pla de la nova administració.
Trump ha apuntat reiteradament que sota el seu mandat els Estats Units viraran cap a un rumb més nacionalista, conservador, aïllacionista i proteccionista. Així com el país ha de tancar les portes als musulmans i als refugiats i girar l'esquena a l'economia globalitzada, els cotxes dels nord-americans han de ser nord-americans.
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- El cas Koldo Transports certifica 13 viatges oficials d’Ábalos amb Jésica Rodríguez
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Criança El pediatre Carlos González, molest amb l'obsessió de molts pares: "Què més fa..."
- Ciclisme Pogacar, a l’Infern del Nord
- EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça sobreviu i es creuarà amb el Mònaco en el ‘play-off’
- Despit, un nou gènere de la premsa del cor