ACTUACIÓ POLICIAL A FRANÇA
Un vehicle envesteix un furgó de la gendarmeria als Camps Elisis sense provocar ferits
El conductor, un home de 31 anys fitxat per la policia, ha mort
La zona ha sigut acordonada mentre els artificiers inspeccionen el cotxe
Un home de 31 anys a bord d'un Renault Megane de color blanc ha envestit de manera deliberada un furgó de la gendarmeria als Camps Elisis de París. L'acció no ha causat ferits.
L'atac ha tingut lloc a les 15.45 hores a l'altura de la plaça Marigny, a prop del Grand Palais, on s'ha desplegat un important operatiu policial i els artificiers treballen sobre el terreny. A conseqüència del xoc, el vehicle de l'atacant, que ha resultat mort, s'ha incendiat.
A l'interior del cotxe s'han trobat armes i explosius. En concret, una bombona de gas, un kalaixnikov i diversos cartutxos, segons assenyalen mitjans francesos, que també indiquen que el conductor tenia antecedents policials i figurava als fitxers ‘S’ dels condemnats per delictes relacionats amb el terrorisme.
La policia ha establert un ampli perímetre de seguretat i ha demanat a parisencs i turistes que evitin la zona. La circulació s'ha desviat i l'estació de metro Champs-Elysées-Clemenceau s'ha tancat.
La portaveu de la prefectura de policia, Johanna Primevert, ha informat que els artificiers estan portant a terme una operació de desminatge i ha confirmat que no hi ha hagut ferits ni entre les forces de l'ordre ni entre la població que hi havia en aquell moment als Camps Elisis.
Un periodista del diari ‘Libération’ que era a la zona ha explicat que va veure una implosió al cotxe que va bloquejar la columna del comboi de furgons de la gendarmeria i que de l'interior del cotxe sortia una columna de foc.
En aquell moment, els gendarmes van sortir del furgó per agafar les eines i trencar les finestres del vehicle en flames. Després, en van treure l'agressor i el van estirar a terra mentre altres gendarmes usaven els extintors per apagar el foc, segons el relat del periodista.
El ministre francès de l'Interior, Gerard Collomb, que s'ha desplaçat al lloc dels fets, ha evocat un “intent d'atemptat” i ha confirmat que l'atacant està mort. “Això demostra una vegada més que el nivell d'amenaça a França és extremadament elevat”, ha dit el ministre.
La secció antiterrorista de la Fiscalia de París ha obert una investigació que serà portada a terme per agents de la Direcció General de la Seguretat Interior (DGSI).
ALTRES ATACS
El 20 d'abril d'aquest any, els Camps Elisis també van ser l'escenari d'un atemptat en què va morir un policia i van quedar ferits dos agents. En aquella ocasió, l'agressor havia deixat una nota manuscrita en què defensava la causa de l'Estat Islàmic.
Notícies relacionadesRecentment, el 6 de juny, un home va atacar un membre d'una patrulla policial a l'esplanada de la catedral de Notre-Dame. També en aquella ocasió es va reivindicar com un “soldat del Califat”.
Des del gener del 2015, França ha patit una onada d'atacs gihadistes que han deixat al país un total de 239 morts. Els últims atemptats han tingut com a objectiu les forces de l'ordre. El país està en estat d'emergència des del novembre del 2015.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí