OENAGÉ A LA PICOTA
Dimiteix la directora general adjunta d'Oxfam per l'escàndol sexual a Haití i el Txad
Penny Lawrence assumeix la "completa responsabilitat" pel comportament dels seus empleats
El màxim responsable d’Oxfam, Mark Goldring, surt del Ministeri de Cooperació Internacional, a Londres. /
L'escàndol sexual en què està immersa Oxfam ha provocat aquest dilluns la primera dimissió. La directora general adjunta de l'oenagé, Penny Lawrence, ha presentat la seva renúncia en un comunicat en què diu sentir “tristesa” i “vergonya” a propòsit de la “conducta dels empleats al Txad i Haití, incloent-hi el recurs de prostitutes”. Lawrence, que des del 2006 estava Oxfam i ocupava el càrrec de directora dels programes internacionals, amb equips en 60 països, se sent “avergonyida pel que ha passat” i n'assumeix la “completa responsabilitat”.
La dimissió es produeix després de la reunió a Londres de responsables d'Oxfam amb la ministra britànica per a la Cooperació Internacional, Penny Mordaunt. L'oenagé ha sigut acusada d'amagar el resultat d'una investigació interna sobre el pagament de prostitutes per part del director d'Oxfam a Haití després del terratrèmol del 2010. Arran de les indagacions, quatre empleats van ser expulsats i tres forçats a dimitir. Però els directius han sigut acusats d'intentar silenciar l'escàndol, desvelat divendres passat pel diari The Times.
Ajudes
El Govern britànic amenaça amb retirar l'ajuda a Oxfam, a qui va entregar 36 milions d'euros l'any passat. “Amb aquests actes tindrem tolerància zero", va assenyalar el portaveu de la primera ministra, Theresa May. A Brussel·les, la Comissió Europea també ha promès cancel·lar les subvencions a les organitzacions humanitàries que no compleixin “amb els codis ètics i professionals de manera estricta”. Segons el Sunday Times, més de 120 empleats d'organitzacions caritatives britàniques es van veure involucrats en casos d'abusos l'any passat. 87 es van produir a Oxfam, 31 a Save the Children i dos més a Cristian Aid. Una mica menys de la meitat van ser denunciades a la policia i les autoritats locals.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet