INVESTIGACIÓ EN MARXA
El detingut per l'atropellament a Westminster és Salih Khater, d'origen sudanès
La policia escorcolla dos domicilis a Birmingham i a Nottingham relacionats amb l'autor

salih-khater-el-sudans
La policia britànica escorcolla aquest dimecres tres propietats a Anglaterra en relació amb la investigació sobrel’atropellament de dimarts davant del Parlament, a Londres, en què tres persones van resultar ferides, van informar les forces de l’ordre.
Els agents registrendos domicilis a Birmingham i un a Nottingham (centre) i continuen amb l’interrogatori d’un home de 29 anys, arrestat ahirdesprés d’envestir l’automòbil que conduïa contra les barreres de seguretat del Parlament britànic.
Segons els mitjans, l’home, Salih Khater, és britànic d’origen sudanès i hauria conduït el seu vehicle –un Ford Fiesta platejat– des de Birmimgham la nit prèvia a l’esdeveniment, investigat com a incident terrorista perquè l’atropellament va ser intencionat.
Pel que sembla, l’arrestat va passar 90 minuts conduint al voltant del barri de Westminster, abans d’atropellar diversos ciclistes i vianants i d’encastar el cotxe contra les barreres d’acer i formigó muntades al voltant del Parlament.
La policia ha indicat que el detingutes nega a cooperar i és interrogat en una comissaria del sud de Londres.
No hi ha més sospitosos
Segons les forces de l’ordre, no hi ha cap altre sospitós en relació amb l’atac i no es va trobar armament al vehicle.
Després de l’esdeveniment, que va passar ahir al matí, la policia va disposar el tancament temporal de l’estació de metro de Westminster i va prohibir l’accés del trànsit a la zona al voltant del Parlament.
Notícies relacionadesLes autoritats van disposar l’any passat el reforç de la seguretat del Parlament després de l’atemptat perpetrat el març de 2017 per un home que conduïa un vehicle.
En aquest atac, Khalid Masood va atropellar diverses persones al pont de Westminster, pròxim al Parlament, on va matar quatre persones, per després baixar i provar d’entrar en l’edifici, on va matar amb un ganivet l’agent de policía Keith Palmer.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Impostos L’Agència Tributària oferirà una ‘declaració exprés’ de la renda a 4,4 milions de contribuents
- Campanya Hisenda Resultat positiu i negatiu en la Renda 2025: què significa
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors