Llei de migració
Bolsonaro critica que els estrangers tinguin més "drets" que els mateixos brasilers
El president electe del Brasil diu que l'actual legislació atorga massa beneficis als migrants i obre les portes de manera indiscriminada per a la seva arribada

h 3414538 /
El president electe del Brasil, l’ultradretà Jair Bolsonaro, va manifestar a Rio de Janeiro la seva discòrdia amb l’actual llei de migració que regeix al país, perquè ha transformat el gegant sud-americà en una nació sense fronteres que admet l’entrada indiscriminada d’estrangers.
La llei de migració, que va entrar en vigor el maig del 2017 després de ser sancionada pel president brasiler, Michel Temer, va revocar una legislació de l’època de la dictadura militar (1964-1985) que tractava els immigrants com una amenaça, i els garanteix pràcticament els mateixos drets que als nacionals.
"Jo vaig estar en contra d’aquesta última llei de migració, que va transformar el nostre país en un país sense fronteres. No podem admetre l’entrada indiscriminada de qui vulgui, simplement perquè algú vol venir cap aquí", ha precisat Bolsonaro en declaracions a la premsa aquest dimarts. Pel president electe, si aquesta llei continua vigent, qualsevol persona que arribi al país sud-americà "arriba aquí amb més drets que nosaltres".
La llei de migració
La llei de migració, aprovada pel Senat en última instància l’abril del 2017, va ser sancionada amb vint vetos malgrat les pressions de grups de dreta i d’alguns legisladors, entre els quals, Bolsonaro, que s’oposaven a la mesura per considerar que obre les portes del Brasil indiscriminadament als estrangers.
La llei garanteix als immigrants, entre d’altres, drets i llibertats civils, culturals i econòmics, a més d’accés a serveis públics de salut, assistència social, educació i justícia. A més de determinar els drets i els deures d’immigrants i visitants, la llei regula la seva entrada i la seva estada al país, i estableix principis i directrius per a l’adopció de polítiques públiques dirigides als immigrants.
La llei també redueix els tràmits burocràtics exigits als que busquen refugi o residència al Brasil i institucionalitza la política que va adoptar el país per oferir refugi humanitari a persones perseguides o que fugen de catàstrofes als seus països, que ha afavorit milers d’haitians, sirians i veneçolans.
La norma actual criminalitza la xenofòbia, el racisme i qualsevol forma de discriminació als immigrants, que passen també a tenir dret a participar en sindicats i protestes polítiques. La llei tipifica el crim de tràfic de persones i estableix penes d’entre dos i cinc anys per castigar-lo. EFE
Rep trucada de felicitació
Notícies relacionadesEl diputat es va manifestar sobre la normativa migratòria després de relatar la trucada de felicitació que va rebre del primer ministre hongarès, el nacionalista Viktor Orbán.
Orbán, que a través d’una nota va assenyalar que amb Bolsonaro han guanyat els valors que ell mateix considera importants, defensa una restrictiva política migratòria i assegura que la immigració, especialment la dels musulmans, amenaça de destruir l’essència cristiana d’Europa.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples