CITA A BUENOS AIRES
¿Què és el G-20 i per a què serveix?
La cimera de les 20 economies més riques i emergents se celebra a l'Argentina en el marc de la crisi entre Rússia i Ucraïna

A woman drinks traditional Argentine mate drink as she stands next to a dumpster with signs and graffiti that read Who chooses and G20 in Buenos Aires Argentina November 23 2018 REUTERS Marcos Brindicci /
Per primera vegada en la història, l’Argentina acull, divendres i dissabte, la reunió dels caps d’Estat de les principals economies mundials, precisament en un moment en què el país llatinoamericà passa una greu crisi econòmica. Elcomerç i el clima són dos delsprincipals eixos de la trobada, tot i que l’escalada de la crisi entre Rússia i Ucraïna es farà un lloc indiscutible a l’agenda. Les claus següents ajuden a entendre l’envergadura de la trobada.
¿QUÈ ÉS EL G-20?
És un fòrum internacional integrat per les 19 economies dels països més rics i dels emergents més la Unió Europea. Les seves economies representen el 85% del PIB. El G-20 és un espai de cooperació i consulta en què els països intenten buscar solucions comunes als programes globals. Aquest fòrum va renéixer el 2008, amb la presència dels presidents i primers ministres en les reunions que van succeir l’esclat de la gran crisi financera. També hi participen altes autoritats de les Nacions Unides, el Fons Monetari Internacional (FMI), el Banc Mundial, l’OCDE i el Fòrum d’Estabilitat Financera.
¿QUINS PAÏSOS INTEGREN EL G-20?
Són 19 països i la Unió Europea. Els 19 països corresponen a les economies més riques del planeta (Alemanya, França, Itàlia, el Regne Unit, els Estats Units, el Canadà, el Japó) i a les anomenardes ‘economies emergents’ (l’Argentina, Austràlia, Indonèsia, el Brasil, la Xina, l’Índia, Mèxic, Corea, Rússia, l’Aràbia Saudita, Sud-àfrica, Turquia). Espanya hi assisteix en qualitat de convidat permanent. A més, en cada edició es designen països convidats.
¿QUANTES CIMERA S’HAN CELEBRAT FINS ARA?
Notícies relacionadesDes del 2008 hi ha hagut 12 cimeres, a Washington (2008), Londres (2009), Pittsburgh (2009), Toronto (2010), Seül (2010), Canes (2011), Los Cabos (2012), Sant Petersburg (2013), Brisbane (2014), Antalya (2015), Hangzhou (2016) i Hamburg (2017).
¿PER A QUÈ SERVEIX?
La comesa del G-20 és intentar buscar solucions de forma coordinada als problemes globals de l’economia mundial. En les cimeres entre el 2008 i el 2010, el seu principal afany va ser introduir més regulació en els sistemes financers internacional i domèstics. Per fer-ho es va crear el Fòrum d’Estabilitat Financera. A més, el G-20 impulsa accions contra el frau i l’elusió fiscal internacional. Un dels seus objectius essencials és promoure el lliure comerç com a motor del desenvolupament i el creixement econòmic i posar fre al proteccionisme.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives
- «AIXÒ NO ÉS PER CASUALITAT», EXCLAMA Laporta respon a LaLiga: «És un intent més de desestabilitzar el nostre equip»