AVÍS DE BRUSSEL·LES
La UE: "Hem de tenir por d'empreses com Huawei"
Europa alerta de la col·laboració d'empreses tecnològiques xineses amb els serveis d'intel·ligència

zentauroepp46156641 a man walks by a huawei logo at a shopping mall in shanghai 181207153110 /
El vicepresident de la Comissió Europea (CE) per al Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, ha assegurat que la Unió Europea (UE) "ha d’estar preocupada" i "tenir por" per la tecnològica Huawei i altres companyies xineses a causa de les suposades bretxes de seguretat.
"Hem d’estar preocupats per aquestes companyies", va dir el comissari europeu en roda de premsa, preguntat pel risc per a la seguretat digital europea de gegants tecnològics xinesos com Huawei.
El vicepresident de la Comissió va assenyalar que el Govern xinès va establir una nova llei que obliga les empreses tecnològiques del país a "cooperar amb els serveis d’intel·ligència", durant la presentació del nou pla d’intel·ligència artificial de la Comissió Europea.
Programa maliciós
Ansip va denunciar que la Xina està desenvolupant ‘backdoors’ obligatoris, un tipus de programa maliciós que permet accedir a qualsevol dispositiu i controlar-lo sense coneixement de la víctima, i xips que "es poden col·locar a qualsevol lloc i accedir als nostres secrets".
"No és un bon ús de la ciència quan les companyies obren els seus sistemes als serveis secrets, tot i que no sabem gaire més sobre aquest cas, però hem de tenir por", va sentenciar el vicepresident de l’Executiu comunitari.
En relació amb la detenció dimecres passat al Canadà de la directora financera i filla del fundador de Huawei, Meng Wanzhou, Ansip va declarar "desconèixer" la raó de l’arrest i si té algun tipus de vinculació amb les recents amenaces a la ciberseguretat per part de l’empresa xinesa.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives