EL FUTUR DEL REGNE UNIT
Més de cent camions participen en un simulacre d'embussos pel 'brexit'
La prova es porta a terme al sud d'Anglaterra, zona clau per a la connexió de l'illa amb l'Europa continental

zentauroepp46461637 dover ok190107133112 /
Més d’un centenar de camions participen aquest dilluns en un simulacre organitzat pel Govern britànic al sud d’Anglaterra. Aquesta prova es realitza per prevenir la congestió viària per més controls fronterers en el cas d’un 'brexit' sense acord amb la Unió Europea. L’operació Brock, supervisada pel Ministeri de Transport, és la prova més important que ha fet el Govern amb l’objectiu de preparar-se per a una sortida no pactada de la Unió Europea (UE) el 29 de març.
Els camioners, que han rebut un incentiu econòmic, s’han congregat al camp d’aviació en desús a Manston, quel’Executiu planeja utilitzar com a zona de retenció de camions per evitar la saturació de carreteres que accedeixen als ports principals.
Preparació per al futur
Notícies relacionadesEl recorregut de la caravana de vehicles va des de Manston fins a Dover, la principal connexió del Regne Unit amb l’Europa continental. Una portaveu del Ministeri de Transport assegura que el Govern "no desitja ni espera" una sortida no negociada de la UE, però va assenyalar que "és el seu deure" preparar-se "per a totes les contingències".
May sotmetrà a votació parlamentària el dia 15 de gener el seu acord per a la sortida de la UE. Si guanyés el "no", el país podria sortir del bloc europeu sense pacte i passaria a regir-se per la normativa aranzelària de l’Organització Mundial del Comerç.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina