JUDICI A LA HAIA
El Tribunal Penal Internacional absol l'expresident de Costa d'Ivori de crims de lesa humanitat
Laurent Gbagbo estava acusat d'assassinats, violacions i persecucions d'opositors després dels disturbis del 2010

zentauroepp46554092 former ivory coast president laurent gbagbo gestures as he e190115121350 /
Laurent Gbagbo, president de Costa d’Ivori entre el 2000 i el 2010, ha sigut absolt pelTribunal Penal Internacional (CPI) de les acusacions de crims de lesa humanitat, entre els quals, assassinats, violacions i persecució. Blé Goudé, exministre de Joventut, ha tingut la mateixa sort.
El tribunal ha decidit, per majoria, eximir Gbagbo per falta de fonaments de l’acusació. El sobreseïment de la causa contra l’expresident ivorià ha provocat un esclatd’alegria entre els seguidors que hi havia a la galeria pública del tribunal.
Disturbis a Costa d’Ivori
Les eleccions del 2010, que van suposar la derrota electoral de Gbagbo, van acabar en uns disturbis en què van morir 3.000 persones i prop d’unmilió de persones es van veure obligades a marxar. Els aldarulls van començar quan tant ell, com Alassane Ouattara, actual president, es van declarar guanyadors dels comicis.
Notícies relacionadesLa Comissió Electoral va donar com a vencedor Outtara en principi, que va guanyar per un estret marge. El Consell Constitucional del país va anul·lar els resultats d’algunes províncies del nord, més favorables al llavors líder opositor, i va proclamar vencedor Gbagbo.
Aquesta crisi política es va convertir en un conflicte armat que va durar dos anys, del 2010 al 2011. L’enfrontament va acabar amb la detenció a Abidjan de l’expresident l’abril del 2011, quan homes d’Outtara el van capturar amb el suport de tropes franceses i de l’ONU.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona