Conflictes armats
Un grup lligat a Al-Qaida mata 10 cascos blaus a Mali
Les víctimes mortals són txadians, i els assaltants afirmen que l'atac és una resposta a la visita del primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, al Txad

dfdfdf
Deu cascos blaus txadians van morir aquest diumenge i almenys 25 van resultar ferits en un atac terrorista al nord de Mali, segons les últimes xifres de l’ONU. En el seu primer balanç provisional, la Missió de l’ONU a Mali (Minusma) havia informat de vuit morts i de diversos ferits. El grup armat Nisrat al-Islam Muslimeen, lligat a Al-Qaida, ha reivindicat l’assalt, i ha dit que és com a resposta a la reactivació de les relacions entre Israel i el Txad. El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va fer un visita llampec aquest dissabte a N’Djamena, on es va entrevistar amb el president txadià Idriss Déby.
A través del seu portaveu, el cap de les Nacions Unides, António Guterres, ha condemnat contundentment l’atac dut a terme contra una base de la Minusma i ha traslladat les seves condolences al Govern del Txad i a les famílies i éssers estimats dels morts.
Els membres del Consell de Seguretat han emès un comunicat de rebuig enèrgic a l’atemptat i ha comminat el Govern de Mali a obrir una investigació per portar els responsables davant la justícia, ja que considera que els atacs contra el personal de manteniment de la pau poden constituir crims de guerra en virtut del dret internacional.
A més, Guterres ha fet una crida a les autoritats malianes i als grups armats que van firmar la pau amb el Govern a treballar per identificar els responsables perquè puguin ser portats davant de la Justícia com més aviat millor. El secretari general de l’ONU ha recordat que els atacs contra cascos blaus de l’organització poden constituir crims de guerra sota la legislació internacional i ha deixat clar que aquest tipus d’accions no faran que les Nacions Unides redueixin els seus esforços per estabilitzar Mali.
"Atac complex"
Segons la Minusma, l’atemptat contra la seva base a Aguelhok va ser un "atac complex" dut a terme per nombrosos terroristes arribats per sorpresa a bord de diversos vehicles armats.
Guterres ha explicat que els cascos blaus van respondre amb fermesa i van matar alguns dels atacants.
Notícies relacionadesDe totes les missions de pau de l’ONU al món, la Minusma és la més mortífera des de la seva creació el 2012: el 2017 el nombre de morts va ser de 21 cascos blaus.
A més de la Minusma, els diferents grups terroristes a Mali ataquen amb freqüència les forces armades del seu país, i tot això se superposa amb creixents conflictes armats entre grups per tensions ètniques o pel control de la terra.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine