Contra una mesquita
Un atacant de Nova Zelanda transmet la matança per Facebook Live
L'home és un australià de 28 anys identificat com a Brenton Tarrant
Esgarrifós, com si fos un videojoc, però terriblement real, amb 40 morts. Brenton Tarrant, australià de 28 anys, un dels atacants de Nova Zelanda, va entrar en una mesquita a la localitat de Christchurch i va disparar contra els feligresos amb una càmera GoPro al cap per transmetre la matança a Facebook Live. Són 17 minuts de terror.
En el terrible vídeo es veu l’home vestit amb una armadura estil militar. Després es dirigeix a una mesquita escoltant música militar abans d’estacionar en un carreró a la cantonada. A continuació irromp a la mesquita i dispara a tothom que es troba en el seu camí. Un home ferit intenta arrossegar-se, però rep un tret de nou després de ser recarregat amb calma. Dispara a multituds de fidels arrupits. El punt de vista de la càmera recorda la dels 'shooters', els videojocs de trets en primera persona.
Al cap de pocs minuts, Facebook va desactivar el vídeo, però ja era tard. Les imatges van començar a multiplicar-se a les xarxes. La policia neozelandesa ha demanat als usuaris que s’abstinguin de difondre les imatges “colpidores”. EL PERIÓDICO no l’emetrà complet i n’ha editat algunes seqüències.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any