POLÈMIQUES DECLARACIONS
El dalai-lama insisteix que perquè la seva successora sigui dona "ha de ser molt atractiva"
La superestrella espiritual també critica el president dels EUA i l'arribada de migrants a la Unió Europea

zentauroepp8911561 tibetan spiritual leader dalai lama gestures as he leaves li190628123951 /
No és la primera vegada que el líder espiritual budista, el dalai-lama, fa declaracions sexistes sobre la seva reencarnació. En una entrevista emesa aquest dijous a la britànica BBC, el periodista l’ha desafiat preguntant-li pels polèmics comentaris que va fer el tibetà el 2015: la condició perquè una dona ocupés el seu lloc, va dir llavors, és que fos "atractiva o no seria de gaire utilitat".
L’estrella del supraterrenal s’ha reafirmat –entre rialles– en la seva creença que la bellesa de les dones, pesa més que els seus cervells. "Si en ve una dalai-lama femenina (a substituir-lo) ha de ser molt atractiva" i –després de fer una ganyota– ha recalcat: "Crec que la gent preferiria no veure-la, aquesta cara".
Durant la llarga entrevista, el dalai-lama també ha exposat les seves opinions sobre el president dels Estats Units, Donald Trump, i ha criticant el seu corejat lema d’'Amèrica primer' qualificant-lo d’"incorrecte". El monjo budista –com li agrada denominar-se– també ha parlat de les "complicades" emocions del mandatari nord-americà: "Un dia diu una cosa i un altre dia diu el contrari, però crec que hi ha una falta de principi moral". I ha apuntat que "els EUA haurien d’assumir la responsabilitat global".
"Europa per als europeus"
El monjo budista més conegut a tot el món, de 83 anys, també ha fet declaracions sobre el 'brexit', opinant que és millor que el Regne Unit es quedi a la Unió Europea. No obstant, torna la polèmica quan li pregunten per la migració i l’arribada de refugiats a països de la UE, ja que segons ell no tots els migrants poden ser a Europa: "¿Però tants com perquè Europa es converteixi en un país musulmà? Impossible. ¿O en un d’africà? També impossible", sentenciant que "és millor mantenir Europa per als europeus".
Si bé Tenzi Gyatso creu que Europa ha d’acollir-los, educar-los i capacitar-los, els migrants "haurien de tornar a la seva pròpia terra". L’objectiu, segons el líder budista, és que "els migrants tornin i ajudin a construir els seus països. Has de ser pràctic. És impossible que tots vinguin".
No està clar qui serà el successor de l’actual dalai-lama, que fa unes setmanes va estar hospitalitzat. El monjo budista tibetà viu a l’exili des de 1959, tot i que ha afirmat no haver perdut l’esperança de tornar a la seva llar alTibet, on els budistes consideren que el dalai-lama és una reencarnació dels seus predecessors.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria