La decisió d'un jutge italià permet a l''Open Arms' entrar en aigües italianes
La mesura s'adopta després que un jutge hagi tombat l'amenaça de multa o arrest

zentauroepp49428097 07 08 2019 open arms sociedad espa a europa catalu a auto190814103147 /
El fundador de l’oenagé Proactiva Open Arms, Òscar Camps, ha anunciat que entraran en aigües italianes perquè ja no corren el risc que els multin o arrestin, després que un tribunal italià hagi tombat el decret que els ho impedia. El barco humanitari fa 13 dies que està a la deriva al Mediterrani amb 147 migrants a bord, per a qui sol·licitaran l’"evacuació mèdica".
"Som a 30 milles de Lampedusa, ens hi acostarem més i entrarem en aigües territorials italianes. Sol·licitarem acostar-nos-hi, però ara no hi ha cap prohibició", ha assegurat Camps, amb referència a la decisió del tribunal italià.
"Evacuació mèdica"
Notícies relacionadesEn declaracions a la premsa a Madrid, Òscar Camps, també ha indicat que sol·licitaran l’"evacuació mèdica" de tots els migrants a bord de l’‘Open Arms’ i que és possible que els primers a ser evacuats siguin les criatures.
Camps s’ha reunit aquest dimecres a Madrid amb l’ambaixador d’Alemanya a Espanya i li ha demanat que "intervingui" per crear "un eix reforçat" dels tres estats: Alemanya, França i Espanya. Després de la trobada, Camps creu que la solució és "més a prop".
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- Consells pràctics El truc de la pastilla de rentavaixelles per netejar el forn
- Tipus d’interès Gonzalo Bernardos llança un important avís als espanyols: «Es patirà en l’economia»
- Criança El pediatre Carlos González, sobre el patiment dels fills amb els divorcis: "Sempre ho passen malament"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- El Barça torna estomacat de Mònaco i amb la segona derrota