CRISI BOLIVIANA
Bolívia: la contrarevolució més inesperada
L'exigència massiva d'una segona ronda electoral va desembocar en la 'renúncia' d'Evo Morales

zentauroepp50870611 former bolivian president evo morales waves upon his arrival191112182640 /
L’exigència del carrer per presumpte frau electoral va desembocar en la intervenció militar que va segellar la sort d’Evo Morales i la seva revolució «democràtica i cultural». L’autoproclamada presidenta provisional, Jeanine Áñez, va jurar sense quòrumparlamentari, però amb el recolzament castrense i mediàtic. Té 90 dies per cridar a unes noves eleccions. Ella també està asseguda sobre un volcà que no té una hora definida d’erupció.
Áñez i el bloc de dretes en el poder no tenen prou força per esborrar Morales de la faç de la terra. La base social de l’exmandatari tampoc està en condicions d’aconseguir l’objectiu que retorni triomfalment al país des del seu exili mexicà. El Moviment al Socialisme (MAS) controla les dues cambres del Congrés i Áñez no descarta dissoldre’l per la força, fet que completaria el cop. De moment la possibilitat d’una negociació entre les parts no es dibuixa a l’horitzó.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa