INCENDIS A AUSTRÀLIA
Un dens núvol de fum tòxic envolta Sydney
Les autoritats aconsellen als veïns que es quedin a casa per evitar riscos en la seva salut

zentauroepp50979270 dpatop 19 november 2019 australia sydney an aerial view191119192055 /
Un gegantí núvol de fum blanc ha envoltat aquest dimarts la ciutat de Sydney en una densa boira tòxica provinent dels incendis que estan devastant la costa est d’Austràlia des de divendres passat.
Segons informes oficials, els nivells de contaminació han arribat a cotes «perilloses» a la ciutat, comparables als observats recentment a la capital índia, Nova Delhi. Les autoritats australianes han aconsellat als residents evitar l’activitat física a l’aire lliure i que es quedin a casa fins que la boira desaparegui per evitar intoxicacions.
La densa boira que cobreix els carrers de Sydney. /
Sis persones han mort i centenars de llars han sigut destruïdes per incendis forestals als estats de Nova Gal·les del Sud i Queensland des del començament de la temporada d’incendis al setembre.
Més risc demà
Per demà dimecres, s’esperen temperatures més altes, al voltant de 40 graus, així com forts vents i baixa humitat, cosa que augmenta el risc d’incendis.
Més de 110 focs continuen actius. Centenars de cases han sigut danyades o destruïdes, i s’han cremat més d’un milió d’hectàrees de vegetació.
Aquests incendis passen cada any en la immensa illa-continent durant la primavera i l’estiu australs. Però aquest any, la temporada d’incendis ha sigut particularment primerenca i violenta i podria ser una de les pitjors registrades en el país.
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- Dia del llibre i la rosa Sant Jordi 2025, un nou bany de llibres i de masses
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau