Boris Johnson aconsegueix majoria absoluta per executar el 'brexit'
Jeremy Corbyn, el gran derrotat de la nit, anuncia que deixarà el lideratge del partit laborista
Boris Johnson es mantindrà com a primer ministre del Regne Unit després que el Partit Conservador hagi aconseguit una gran victòria en les eleccions. Ambl’escrutini encara en marxa, els ‘tories’ han aconseguit la majoria absoluta a Westminster, segons els primers resultats oficials.
Els grans derrotats han sigut els laboristes de Jeremy Corbyn, que ja ha avançat que en el futur no seguirà al capdavant del partit. Un altre dels guanyadors de la nit electoral ha sigut el Partit Nacionalista Escocès, que ha sumat 11 escons més dels que tenia fins ara, que eren 35.
En cas de confirmar-se els resultats provisionals, el partit dels conservadors acapararia 358 escons al Parlament, 47 més. Es tracta de la victòria més devastadora dels conservadors des de 1987, amb Margaret Thatcher.
Els laboristes, d’altra banda, n’han perdut 58 i es queden amb només 202, una autèntica clatellada.
En les seves primeres paraules després de conèixer els resultats, encara provisionals, Johnson ha dit que els britànics li han donat el mandat per posar en marxa el ‘brexit’. Els conservadors han guanyat fins i tot en circumscripcions que eren importants feus dels laboristes.
Desastre laborista
D’altra banda, Corby ha qualificat els resultats de «decebedors» i ha anunciat que deixarà el lideratge del laborisme, però que abans es prendrà un temps de reflexió. No obstant, hi ha veus a l’interior del partit que ja han demanat la seva dimissió immediata.
A Escòcia, Nicola Sturgeon ja ha advertit Johnson que el vot dels escocesos és prou clar per celebrar un segon referèndum sobre la independència a finals de l’any que ve.
Notícies relacionadesA més del ‘brexit’, la política del Regne Unit amb Johnson al capdavant estaràmarcada pel problema d’Escòcia. El govern de Sturgeon va presentar el mes de maig passat el projecte de llei per celebrar el segon referèndum, però perquè es pugui portar a terme necessita el vistiplau de Londres, com ja va passar el 2014. Sturgeon va dir abans de l’estiu que, en tot cas, la seva voluntat és que se celebri amb el vistiplau de Londres.
Els liberals demòcrates, d’altra banda, defensors de mantenir-se a la UE, han perdut un dels onze escons que tenien fins ara, precisament el de la seva líder, Jo Swinson, que es presentava pel districte electoral de Dunbartonshine, a Escòcia. Swinson ja ha anunciat que dimiteixde la direcció del partit. Ha perdut el seu escó per només 149 vots de diferència que ha anat a parar el candidat de l’SNP.
Nicola Sturgeon Boris Johnson Jeremy Corbyn Eleccions al Regne Unit Regne Unit Escòcia Partit Laborista Partit Conservador
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine