gira pel Golf
Pompeo visita l'Aràbia Saudita per tractar sobre l'«amenaça» iraniana
El secretari d'Estat dels EUA estarà a Riad fins divendres i té previst entrevistar-se amb els màxims dirigents de la monarquia del Golf

zentauroepp52363984 us secretary of state mike pompeo arrives at the king khalid200219172924 /
El secretari d’Estat dels Estats Units, Mike Pompeo, ha arribat avui a l’Aràbia Saudita, on s’hi estarà fins divendres. El cap de la diplomàcia nord-americana té previst veure’s amb els principals dirigents del país del Golf Pèrsic i, sens dubte, un dels temes estrella en les converses serà l’amenaça que suposa l’Iran per als països de la regió, aliats dels EUA. És la primera visita que Pompeo va a Riad des que Donald Trump va donar llum verda a l’assassinat del general iranià Qassim Soleimani, considerat la segona persones més poderosa del règim de Teheran.
«Passarem molt de temps parlant sobre problemes relacionats amb la seguretat, en particular amb l’amenaça que suposa la República Islàmica de l’Iran», ha dit Pompeo als periodistes. El secreatari d’Estat dels EUA ha afirmat que el seu país està «llest per parlar amb l’Iran en qualsevol moment», però el règim iranià ha «de canviar el seu comportament». El president Donald Trump, gran aliat de l’Aràbia Saudita, va decidir que els EUA abandonessin de manera uniltarel l’acord nuclear amb l’Iran el 2018 i va imposar noves sancions, més dràstiques contra Teheran.
Drets humans
Pompeo arriba a l’Aràbia Saudita després de finalitzar el seu primer viatge a l’Àfrica subsahariana. A Riad s’entrevistarà amb el rei Salman i el seu fill, el príncep hereu Mohammed bin Salman, així com amb el ministre de Relacions Exteriors Faisal Ben Farhane. Pompeo també ha dit que tractarà amb els dirigents saudites sobre «drets humans». El règim saudita ha rebut dures crítiques per part d’oenagés per la repressió contra els dissidents i la violació sistemàtica dels drets humans. Una investigació relaciona l’assassinat del periodista saudita Jamal Khashoggi el 2018 al consolat de l’Aràbia Saudita a Istanbul amb l’hereu al tron, Bin Salman.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros