crisi sanitària mundial
L'ONU llança una iniciativa per combatre les 'fake news' sobre el coronavirus
'Verified' se centrarà en la ciència, per salvar vides; en la solidaritat, per promoure la cooperació local i global; i en les solucions, per mobilitzar el recolzament a les comunitats més afectades

zentauroepp53469154 file photo united nations secretary general antonio guterre200521192935 /
L’ONU ha llançat aquest dijous la iniciativa mundial ‘Verified’, liderada pel Departament de Comunicació Global, amb l’objectiu de combatre la desinformació i les ‘fake news’ o notícies falses sobre el nou coronavirus.
«La desinformació es dissemina en línia, en aplicacions de missatges i de persona a persona. Els seus creadors utilitzen mètodes eficients de producció i distribució. Per contrarestar-los, científics i institucions com les Nacions Unides necessiten arribar a la gent amb informació precisa i rigorosa en què es pugui confiar», ha dit el secretari general de l’ONU, António Guterres.
La informació que proporcionarà el sistema se centrarà bàsicament en tres àrees: la ciència, per salvar vides; la solidaritat, per promoure la cooperació local i global; i les solucions, per mobilitzar el recolzament a les comunitats més afectades. A més, la iniciativa també advocarà per crear programes de recuperació que mitiguin la crisi climàtica i abordin les causes de fons de la pobresa, la desigualtat i la fam.
‘Informadors voluntaris’
Notícies relacionadesPer això, des de ‘Verified’ es fa una crida a totes les persones a registrar-s’hi com ‘informadors voluntaris’ per compartir continguts fiables que mantinguin les famílies i comunitats sanes i estàlvies i en comunicació. Els voluntaris rebran diàriament continguts verificats i actualitzats perquè siguin distribuïts amb missatges «simples i atractius» que facin front a la desinformació circulant i omplin els buits d’informació.
En aliança amb les agències i equips de països de l’ONU, líders d’opinió, empreses i organitzacions civils i de mitjans de comunicació, la iniciativa distribuirà informació precisa i, a més, treballarà amb les plataformes de xarxes socials per «erradicar l’odi i les asseveracions nocives» sobre la Covid-19 que han proliferat en aquests mitjans.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any