des de l'1 de juliol
La UE impedeix entrar al seu territori als viatgers dels EUA i Rússia
Els xinesos i marroquins, entre d'altres, sí que podran accedir a l'espai europeu des de l'1 de juliol

zentauroepp27203033 barcelona 09 09 2014 posibles sanciones a rusia por la guerr200629165855
Els Vint-i-set han tancat ja la llista de països tercers als quals obriran fronteres a partir de dimecres, 1 de juliol, quan el bloc comenci a obrir a una quinzena de països la frontera exterior que va tancar al març per contenir la propagació del coronavirus. En la llista hi ha el Marroc i la Xina, però no els Estats Units, Cuba, el Brasil ni Rússia.
La presidència de torn de la Unió Europea, que fins aquest dimarts ocupa Croàcia, ha fet el procediment escrit necessari per confirmar l’acord, un pas formal imprescindible, ja que durant la pandèmia no està sent possible reunir els estats membre de manera presencial per tancar acords.
El cas de la Xina, subjecte a reciprocitat
Notícies relacionadesLa llista de països els nacionals dels quals seran els primers a entrar a la UE inclou Algèria, Austràlia, el Canadà, el Japó, Montenegro, el Marroc, Nova Zelanda, Rwanda, Sèrbia, Corea del Sud, Tailàndia, Tunísia, l’Uruguai, Geòrgia i la Xina, segons les fonts consultades, que precisen que en el cas de la Xina l’aixecament del veto estarà subjecte a reciprocitat.
Croàcia, que exerceix fins a finals de mes la presidència del Consell de la UE, ha fet aquest dilluns un procediment escrit i ha donat de termini fins dimarts a les 12.00 hores (hora local) perquè els estats membres puguin donar el vistiplau al document, han indicat a Efe fonts europees.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Competitivitat europea Espanya impulsa un producte financer per invertir en empreses de la UE
- Banca L’opa del BBVA entra als jutjats amb un recurs a l’Audiència
- Tecnologia La Generalitat portarà la IA als jutjats per agilitzar la redacció de sentències
- Tomb en les urnes L’independentisme més moderat guanya a Groenlàndia
- Els cinc grans de la defensa europea insten a mantenir l’ajuda a Ucraïna