Alarma a França
Un detingut per la seva possible complicitat amb el terrorista de Niça
El sospitós, de 47 anys, podria haver estat en contacte amb l'autor del triple assassinat
La policia francesa ha detingut un home per la seva possible complicitat amb l’autor de l’atemptat islamista de dijous a Niça, en què tres persones van ser assassinades amb arma blanca en una església de la ciutat.
«Un home de 47 anys és sospitós d’haver estat en contacte amb l’autor», va indicar a Efe una font judicial, que en no va donar més detalls. El terrorista, Brahim Aoussaui, reduït a trets per agents de policia quan es disposava a atacar-los, va ser hospitalitzat en estat greu. L’autor té 21 anys i nacionalitat tunisiana, i va arribar a l’illa italiana de Lampedusa el 20 de setembre seguint la ruta migratòria del Mediterrani central.
Segons un document de la Creu Roja italiana que portava a sobre, i que les autoritats franceses consideren autèntic, va desembarcar el 9 d’octubre al port de Bari (sud d’Itàlia).
RASTREIG DE COMPLICITATS
La investigació se centra ara a esbrinar com va arribar a França des de Bari i les seves «eventuals complicitats», va assenyalar el fiscal nacional antiterrorista, Jean-François Ricard. El terrorista va entrar i en mitja hora va assassinar amb un ganivet de grans dimensions les seves tres víctimes: una feligresa de 60 anys que va quedar gairebé decapitada, el sagristà del temple, de 55 anys, i una dona de 44 anys.
Aquesta última era brasilera, segons va informar el Ministeri d’Exteriors d’aquest país, i va poder sortir del temple ferida molt greu per sol·licitar ajuda i donar l’alarma, abans de morir a causa de «múltiples ferides d’arma blanca», va explicar el fiscal.
Aquest és el tercer atemptat terrorista islamista amb arma blanca que pateix França en poc més d’un mes, després que el 25 de setembre un pakistanès ferís greument dues persones junt a l’antiga seu del setmanari Charlie Hebdo i el 16 d’octubre un russotxetxè decapités un professor que va mostrar a classe caricatures de Mahoma.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya