Paquet normatiu
Brussel·les posa ordre en els gegants tecnològics
- La Comissió Europea presenta dues lleis per augmentar la responsabilitat de les plataformes sobre els seus continguts i garantir la competència
- Aquestes normes «posaran ordre en el caos» del trànsit d’internet, assegura la comissària Vestager
European Executive Vice-President Margrethe Vestager gives a press conference on an anti-trust case with the multinational technology company Amazon website at European Commission in Brussels on November 10 2020 - The European Union formally accused US giant Amazon on November 10 2020 of abusing its control over an online marketplace to distort competition a breach of anti-trust rules Competition commissioner Margrethe Vestager said Brussels had informed the company of its view and would push on with an investigation while opening a second formal probe (Photo by Olivier HOSLET POOL AFP) /
La Comissió Europea ha presentat aquest dimarts el seu nou marc regulatori per a les grans companyies tecnològiques, com Amazon, Apple, Facebook o Google, que té com a principal objectiu que reforcin la seva responsabilitat davant els continguts que allotgen i que preveu sancions de fins al 10% de facturació per a les que vulnerin les regles i no retirin continguts prou ràpid. Així mateix, l’Executiu comunitari vol garantir que aquestes firmes no abusen de la seva posició davant altres competidors.
Segons la comissària de Competència, Margrethe Vestager, aquesta legislació «posarà ordre en el caos» del trànsit d’internet. «La llei de serveis digitals i la llei de mercat digital crearan serveis segurs i dignes de confiança, a més de protegir la llibertat d’expressió», ha afegit Vestager durant la presentació del paquet normatiu.
Aquesta regulació és l’intent més seriós dels Vint-i-set per lligar en curt les empreses tecnològiques que controlen grans quantitats de dades i plataformes en línia en les quals confien milers d’empreses i milions d’europeus per a la seva feina i les seves interaccions socials.
Continguts il·legals
Entre les mesures que contemplen les noves lleis hi ha l’exigència a aquestes companyies de més esforç per abordar els continguts il·legals, l’ús indegut de les seves plataformes que infringeixen els drets fonamentals i la manipulació intencionada de les plataformes per influir en eleccions o la salut pública.
Les empreses també hauran de mostrar detalls de publicitat política a les seves plataformes i els paràmetres utilitzats pels seus algoritmes per suggerir i classificar informació.
Notícies relacionadesL’esborrany presentat aquest dimarts per la Comissió ha de ser aprovat pels països de la Unió Europea, alguns dels quals han impulsat lleis més estrictes, mentre que d’altres estan preocupats per l’abast regulatori i l’impacte en la innovació.
S’espera que les empreses tecnològiques, que han demanat lleis proporcionades i equilibrades, aprofitin aquesta divisió per pressionar per regles més suaus.
- Tomé tensa la selecció
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Reis del boca a boca Restaurants de culte de BCN fora del radar dels ‘influencers’
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- DE COPES Còctels de qualitat sense necessitat d’efectes especials
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi
- AGENDA DE BARCELONA Barcelona contra la violència masclista