Mort
Troben mort després de cinc dies el soldat bolivià que va caure a un riu
El cos del jove es va descobrir després d’una recerca intensiva per terra, aigua i aire

L’Exèrcit bolivià va informar aquest dimarts sobre la descoberta del cos sense vida d’un soldat de 22 anys que va ser reportat com a desaparegut fa cinc dies després de caure a un riu al nord del departament de La Paz, segons reporta EFE.
Després d’una intensa recerca va ser trobat el cos del soldat Michael J.O.Q., que pertanyia al Regiment d’Infanteria Mecanitzada ubicat a la localitat d’Apolo, uns 70 quilòmetres al nord de la ciutat de La Paz, capital de la regió homònima, va explicar el Comandament General de l’Exèrcit en un comunicat.
Aquesta institució va lamentar «profundament» la defunció del militar, es va sumar «al dolor que sent la seva família» i va anunciar «que brindarà tot el suport que correspon», assenyala el comunicat.
El jove soldat «va caure accidentalment» al riu Tambopata el passat 24 de desembre i va ser arrossegat pel corrent quan realitzava una «operació de reabastament d’un emplaçament militar», segons el butlletí de premsa.
El lloc a què pertanyia el soldat es troba a prop de la frontera amb el Perú, segons assenyalen mitjans locals.
Després de cinc dies de recerca per aigua, terra i aire, fins i tot amb l’ajuda d’alguns pobladors d’Apolo, es va poder trobar el cos del militar, si bé el comunicat no dona més detalls sobre el succés.
Notícies relacionades«Estem realitzant totes les investigacions per saber perfectament que va passar en aquest lamentable succés», va escriure per la seva banda ales xarxes socials el ministre de Govern (Interior), Eduardo del Castillo. L’autoritat ha assumit temporalment les funcions a la cartera de Defensa per la baixa del seu titular, Edmundo Novillo, que ha sigut diagnosticat amb coronavirus. Del Castillo també va enviar «molta força i recolzament a la família» del difunt.
Abans que es trobés el cos del soldat, els seus familiars van demanar a les autoritats castrenses que compartissin amb ells informació dels fets i les accions de recerca, segons la premsa local.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- La recuperació Ter Stegen se suma al grup per tornar aquest curs
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur
- Conflicte La Mina reclama un pla per actuar en cas d’incidents greus