Canvi a la Casa Blanca
Biden elegeix com a fiscal general un jutge que els republicans van rebutjar per al Tribunal Suprem
Merrick Garland, de 68 anys, va ser proposat pel llavors president Barack Obama per ocupar un lloc en el més alt tribunal de justícia dels EUA
El president electe dels Estats Units, Joe Biden, ha elegit el jutge federal d’apel·lacions Merrick Garland, de 68 anys, perquè ocupi el càrrec de fiscal general dels Estats Units. Garland és conegut per haver sigut un dels jutges proposats per l’expresident Barak Obama perquè formés part del Tribunal Suprem, però que mai no va arribar assumir el lloc davant la numantina oposició del Senat, dominat llavors pels republicans.
Obama va nominar Garland el març del 2016 per reemplaçar el jutge conservador Antonin Scalia, que va morir el 13 de febrer d’aquell any. Però el líder de la majoria al Senat, Mitch McConnell, es va negar a considerar la designació amb l’argument que no era just fer-ho en ple any electoral.
Situació similar
Una situació similar es va produir quatre anys més tard, però en aquella ocasió McConnell i els senadors republicans no es van oposar, sinó al contrari, que el president Donald Trump designés també en ple any electoral la ultraconservadora Amy Coney Barrett com a membre del Tribunal Suprem en substitució de la jutge progressista Ruth Bader Ginsburg, que va morir. La nominació de Barrett es va dur a terme només dos mesos abans de les presidencials del 2020.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe