transició a la casa blanca
Biden escull un exnegociador de l’acord nuclear amb l’Iran com a director de la CIA
Willian Burns és un diplomàtic que va ser el secretari d’Estat adjunt en el primer període de la presidència d’Obama
El president electe dels Estats Units, Joe Biden, ha elegit pròxim director de la central d’intel·ligència (CIA) William Burns, un diplomàtic amb un llarga trajectòria de més de 30 anys. Exdiplomàtic de carrera i exsecretari d’Estat adjunt (del 2008 al 2011) durant la presidència de Barack Obama. Burns va ser ambaixador dels Estats Units a Rússia i va ser un dels negociadors nord-americans que va aplanar el camí que va permetre el 2015 la firma de l’acord nuclear amb l’Iran. Actualment presideix el grup d’experts en assumptes internacionals ‘Carnegie Endowment International Peace’.
Vot del Senat
Notícies relacionadesBurns ha de ser ara confirmat pel Senat, on els demòcrates tenen una majoria molt ajustada. Biden ha demanat al Congrés que confirmi al seu equip de seguretat nacional al més aviat possible, abans de ser investit com a president el 20 de gener.
Biden, que va ser vicepresident del país durant el mandat d’Obama, ja ha revelat que té pensat renovar l’acord nuclear amb l’Iran, que Donald Trump va descartar.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros