Prevenció
Organitzacions internacionals creen una reserva de vacunes contra l’Ebola
L’OMS, Unicef, Creu Roja i Metges sense Fronteres esperen fer provisió de fins a 500.000 dosis

Un grup de grans organitzacions internacionals va anunciar aquest dilluns la creació d’una reserva global de vacunes contra l’Ebola a fi d’assegurar una resposta adequada als brots d’aquesta malaltia, segons informa Efe.
La iniciativa està liderada pel Grup de Coordinació Internacional (ICG) per a vacunes, que formen l’Organització Mundial de la Salut (OMS), l’Unicef, la Creu Roja i Metges sense Fronteres.
En un comunicat, les quatre organitzacions van assenyalar que l’objectiu d’aquesta reserva serà permetre als països contenir futures epidèmies d’Ebola a través d’una ràpida vacunació de persones en risc en cas de brot.
Per a la reserva s’utilitzarà la vacuna rVSV-ZEBOV-GP, que manufactura l’empresa Merck, Sharp & Dohme (MSD) i que va ser la primera a ser aprovada, després d’haver-se mostrat efectiva en diversos brots a l’Àfrica.
«Les vacunes de l’Ebola han fet prevenible una de les malalties més temudes del món. Aquesta nova reserva és un excel·lent exemple de solidaritat, ciència i cooperació entre organitzacions internacionals i el sector privat per salvar vides», va assenyalar en la nota el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
L’Unicef s’encarregarà de gestionar la reserva, com ja fa amb altres de semblants per al còlera, la meningitis i la febre groga.
Notícies relacionadesLa reserva es troba a Suïssa i estarà a punt per ser enviada a qualsevol país on sigui necessària. La decisió per al seu enviament es prendrà en un termini de 48 hores després de la sol·licitud d’un país i s’espera que, a tot estirar, triguin set dies a arribar.
Inicialment, hi haurà disponibles 6.890 dosis per respondre a emergències, però s’espera que vagin augmentant, fins a arribar a un nivell de 500.000, una cosa per a la qual podrien necessitar-se dos o tres anys, segons la nota.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius