Acord comercial
Londres sol·licita l’adhesió al tractat Transpacífic a la recerca de nous mercats després del Brexit
El Govern britànic destaca que aquest pacte no requereix la cessió del «control sobre lleis, fronteres o diners», com succeeix amb la UE
El comerç amb els 11 països del tractat va aconseguir l’any passat 126.000 a milions d’euros, segons l’Executiu

Un mes després d’haver entrat en vigor el Brexit, el Regne Unit ha sol·licitat formalment la seva adhesió al tractat comercial Transpacífic, integrat per 11 països, entre els quals es troba el Japó, Austràlia, el Canadà, Xile, Mèxic i el Perú. «Volem col·locar-nos al cor d’algunes de les economies de més creixement del món», va assenyalar la ministra britànica de Comerç Internacional, Liz Truss. La futura integració en el tractat «contribuirà a impulsar la recuperació basada en l’exportació i els llocs de treball al Regne Unit, i aportarà més oportunitats de comerciar amb nacions del Pacífic que creixen ràpidament», va afegir. Truss va aprofitar per destacar que, a diferència del que passa amb la Unió Europea, aquest tractat «no requereix que el Regne Unit cedeixi el control sobre lleis, fronteres o diners». Les negociacions amb el bloc tindran lloc al llarg d’aquest any.
«Estem forjant noves associacions que portaran enormes beneficis econòmics per als britànics», va assenyalar Boris Johnson en un comunicat, en el qual va tornar a presumir de l’«ambició» britànica de fer negocis amb el món sencer i convertir-se en «campió entusiasta del lliure comerç global».
Notícies relacionadesEl Tractat Integral i Progressista d’Associació Transpacífic (CPTPP) és la nova variant de l’Acord d’Associació Transpacífic (TPP), del qual Donald Trump va retirar els Estats Units a l’arribar al poder el 2017. No està encara clar què farà la nova Administració de Joe Biden.
Automòbils, whisky i serveis
L’adhesió per al Regne Unit «significarà taxes de duana més baixes per als fabricants d’automòbils i els productors de whisky i un millor accés per als nostres excel·lents proveïdors de serveis», va indicar Truss. Segons el seu ministeri, el comerç amb els 11 països del CPTPP va arribar l’any passat als 111.000 milions de lliures (126.000 milions d’euros). La Confederació de la Indústria Britànica (CBI), que engloba la patronal, veu la iniciativa amb «potencial per crear noves oportunitats per a les empreses britàniques en diferents sectors».
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Els bojos són ells, ells
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- El teu melic pot ser un focus d’infeccions i així l’has de netejar per evitar malalties
- Els bojos són ells, ells
- Kounde decideix una final apoteòsica
- El Barça, a "la guerra" a Stamford Bridge per ser a la final