Judici polític
Trump, enfadat amb la seva defensa a l’‘impeachment’
L’advocat de l’expresident va elogiar la presentació de la causa que va fer l’acusació
Segons fonts pròximes al magnat, «gairebé estava cridant» mentre seguia la intervenció

L’expresident dels EUA Donald Trump no sembla estar gaire content amb els arguments utilitzats per un dels seus advocats, Bruce Castor, a l’‘impeachment’ contra ell que se celebra al Senat. Castor, que representa Trump juntament amb el lletrat David Schoen, va realitzar un discurs durant el primer dia que va incloure elogis als responsables del judici polític, ja que va indicar que la presentació de la causa per part de l’acusació estava «ben feta».
Conscient que els demòcrates no tenen els vots per condemnar Trump, Castor va protagonitzar un al·legat desmanegat i a estones incoherent, com si sabés que el que pogués dir no influiria en el resultat del procés. «Els senadors dels Estats Units són gent extraordinària, en un sentit tècnic», va dir Castor al començament del seu discurs de 48 minuts. Castor va arribar fins i tot a convertir-se en tendència a Twitter durant la seva controvertida compareixença.
Segons informa la cadena CNN, que esmenta fonts pròximes a l’exmandatari, Trump «gairebé estava cridant mentre Castor» presentava els seus arguments. Però, tot i que a l’expresident el va disgustar l’actuació inicial del seu equip de defensa, el seu personal continuava confiant que la seva acció està encaminada a aconseguir la seva absolució.
Notícies relacionadesDues fonts pròximes a Trump citades per la cadena nord-americana asseguren que el multimilionari no apareixerà públicament fins al final del judici, tot i que està parlant amb els assessors sobre com pot ressorgir i ajudar els republicans en les pròximes eleccions, les de mig de mandat.
El Senat va recolzar per 56 vots a 44 la constitucionalitat d’aquest judici, que s’espera que es desenvolupi ràpid, amb un possible final la setmana vinent. És improbable que acabi en una condemna per a Trump, ja que per a això es necessitaria un mínim de 67 vots (dos terços del Senat), i els demòcrates només controlen 50 escons de la cambra.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Josep Oliu: "Si no canvia res, dono un 85% de probabilitats que l’opa fracassi"
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»