Conflicte a l’Àfrica
Mor l’ambaixador d’Itàlia a la República Democràtica del Congo en un atac a una missió de l’ONU
L’assalt buscava segrestar el comboi de les Nacions Unides en el qual viatjava el diplomàtic
Les accions perpetrades per grups armats són freqüents a l’est del país

L’ambaixador italià a la República Democràtica del Congo, Luca Attanasio, ha mort en un atac a un comboi del Programa Mundial d’Aliments (PMA) de les Nacions Unides durant una visita a prop de Kanyamahoro, a pocs quilòmetres al nord de la capital regional, Goma, a l’est del país, segons va informar un portaveu del Parc Nacional de Virunga, el lloc dels fets. A més, dues persones més, la identitat de les quals es desconeix, han mort també en l’assalt. El grup ha sigut atacat avui dilluns al voltant les 10:15 hores, tal com informa Reuters. L’objectiu de l’atac responia a l’intent de segrest del personal de l’ONU, segons va indicar el portaveu del parc a Reuters.
Des del Ministeri d’Afers Estrangers italià s’han confirmat les morts de l’ambaixador i un policia que viatjava amb ell: «Amb profunda pena, la Farnesina (Ministeri d’Exteriors) confirma la mort, avui a Goma, de l’ambaixador d’Itàlia a la República Democràtica del Congo, Luca Attanasio, i d’un carrabiner». El diplomàtic, que va resultar ferit i va poder ser evacuat pels guardes del parc poc després dels fets, moria poc després a causa dels trets que havia rebut. «Va morir a conseqüència de les ferides», va dir a l’AFP una alta font diplomàtica a Kinshasa. Segons la web del ministeri, Attanasio havia sigut el cap de la missió d’Itàlia a Kinshasa des del 2017 i va ser nomenat ambaixador el 2019.
Aquest tipus d’accions són habituals a la zona del parc. Desenes de grups armats operen a Virunga i els seus voltants, que es troba al llarg de les fronteres del Congo amb Rwanda i Uganda. Aquestes agrupacions han atacat en repetides ocasions els guardaboscos de Virunga i sis d’ells van morir en una emboscada el mes passat, segons informa Reuters.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria