Tenien material per a explosius casolans
L’exèrcit filipí arresta nou dones sospitoses de preparar atemptats suïcides
Van ser detingudes en batudes per capturar membres del grup terrorista Abu Sayyaf

L’Exèrcit de les Filipines va informar de la detenció de nou dones vinculades al comandament del grup gihadista Abu Sayyaf, afí a Estat Islàmic (EI), i sospitoses de preparar atemptats suïcides amb explosius, segons els militars, reporta Efe.
Les dones van ser detingudes divendres durant una sèrie de batudes a tres domicilis de la província filipina de Sulu, al sud-oest del país, va indicar ahir a la nit el general Corleto Vinluan, al capdavant del Comando de Mindanao Occidental.
Durant l’actuació, les autoritats es van apoderar de nombrós material per a la fabricació casolana de dispositius explosius, entre ells detonadors i un esbós on suposadament es marquen objectius per als atemptats.
Abu Sayyaf, que va jurar lleialtat a EI el 2014, va néixer als anys noranta formada per mujahidins que van lluitar en la guerra de l’Afganistan i de seguida van guanyar notorietat internacional pels seus atemptats i segrestos, fonamentalment turistes estrangers i missioners cristians.
El grup, responsable dels pitjors actes terroristes a les Filipines, va reclamar el doble atac suïcida perpetrat per dos gihadistes indonesis el gener del 2019 durant la missa dominical a la catedral de Jolo, capital de Sulu, en el qual van morir 23 persones i més d’un centenar van resultar ferides.
Notícies relacionadesTot i que el terrorisme islamista no és nou a les Filipines, els atacs suïcides no són el «modus operandi» clàssic dels grups locals, una nova amenaça al país, que ja ha registrat cinc atemptats d’aquest tipus, generalment reivindicats per EI i portats a terme amb el suport logístic d’Abu Sayyaf.
Es creu que a Sulu hi ha uns 300 efectius d’Abu Sayyaf i diversos terroristes estrangers, molts de fugits de l’extint califat d’EI, que haurien portat a les Filipines una versió més radical del gihad.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe