Escàndol a casa de l’emir
La princesa Latifa de Dubai demana al Regne Unit que reobri la investigació pel segrest de la seva germana
Shamsa va ser capturada per ordres del seu pare en un carrer de Cambridge fa més de dues dècades

zentauroepp43186600 latifa180507161816
La princesa Latifa bin Mohammed al-Maktoum, filla de l’emir de Dubai, ha demanat a la Policia del Regne Unit que investigui el segrest de la seva germana gran, Shamsa, que va ser capturada per ordres del seu pare en un carrer de Cambridge fa més de dues dècades.
Shamsa també va intentar fugir de la seva família l’any 2000, quan tenia 18 anys, però dos mesos després va ser interceptada i traslladada per força en un helicòpter a França i, des d’allà, en un avió privat rumb a Dubai. Des d’aleshores, no ha tornat a aparèixer en públic.
El 2018, la seva germana Latifa també va tractar sense èxit d’escapar-se, en un cas que va donar la volta al món i que va evidenciar el ferri control de l’emir Mohammed bin Rashid al-Maktoum. En el seu cas, sí que ha pogut alertar públicament de la reclusió a què està sotmesa, tot i que a través de vídeos gravats d’amagat i enviats als seus amics.
El segrest de Shamsa
Un jutge britànic va dictaminar el 2019 que les dues joves havien sigut raptades contra la seva voluntat i ara, en una nova carta a què ha tingut accés la cadena BBC, Latifa demana a la Policia britànica que torni a investigar el segrest de la seva germana «perquè aconsegueixi la llibertat».
La missiva, entregada a les autoritats del Regne Unit pels amics de la princesa, hauria sigut escrita el 2019 i al·ludeix als «forts vincles» de Shamsa amb el país europeu. Un cosí de totes dues, Marcus Essabri, ha assegurat a la BBC que les dues princeses es van retrobar el 2019 i que, després, Latifa li va dir: «No la reconeixeries ara».
Notícies relacionadesLa Policia de Cambridgeshire va iniciar el 2001 una investigació per segrest després que Shamsa contactés amb un advocat d’immigració, però les indagacions van acabar arribant a un punt mort després que els agents no rebessin permís per viatjar a Dubai.
La Casa Reial, mentrestant, guarda silenci, només trencat per un breu comunicat difós la setmana passada i en què assegurava que la princesa Latifa estava sent «atesa» i podria tornar a la vida pública «en el moment adequat». L’Oficina de Drets Humans de l’ONU ha demanat una prova de vida.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples