Embús mundial

Així miren de reflotar l’‘Ever Given’ al canal de Suez

Els treballs per alliberar el megavaixell encallat aquest dimarts continuen sense saber encara si duraran dies o setmanes

Així miren de reflotar l’‘Ever Given’ al canal de Suez
1
Es llegeix en minuts

L’‘Ever Given’, operat per l’empresa taiwanesa Evergreen Marine, té la longitud de quatre camps de futbol i està encallat a l’extrem sud del canal de Suez, el que impedeix que altres barcos travessin una de les vies fluvials més transitades del món. Però, ¿com intenten moure’l?Remolcadors

S’han desplegat fins a nou remolcadors per alliberar el barco, segons l’empresa que gestiona el funcionament del barco, Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), informa la BBC.

El barco té 400 metres de llarg, encaixat en diagonal a través d’un canal de no gaire més de 200 metres d’ample.

Utilitzant cables o col·locant-se directament al costat del barco sinistrat, els remolcadors han intentat treure’l dels bancs de sorra a totes dues bandes del canal.

BSM va intentar reflotar el barco dijous al matí i va fracassar. Tornarà a intentar-ho aviat.

Dragatge

També s’està fent una operació per dragar el canal al voltant del barco.

L’empresa de dragatge Boskalis, amb seu als Països Baixos, ho està intentant, netejant la sorra i el fang al voltant del casc.

El director executiu de Boskalis, Peter Berdowski, diu que «és un pes enorme a la sorra» que requerirà una combinació de dragatge, empenta i remoció de pes del barco per alliberar-lo.

El canal es va ampliar el 2015 per permetre el pas d’embarcacions de la mida de l’‘Ever Given’.

Retirar la càrrega i el combustible

La següent etapa en els esforços per reflotar l’embarcació de 200.000 tones seria retirar el combustible i la càrrega.

Un barco de la mida de l’‘Ever Given’ pot transportar fins a 20.000 contenidors de més de sis metres.

És poc probable que drenar el combustible dels tancs del barco redueixi prou el pes sense altres mesures d’alleugeriment de la càrrega.

Notícies relacionades

L’extracció dels contenidors amb una grua seria una operació summament desafiadora i que requeriria molt temps.

A part de les dificultats associades a aconseguir les grues adequades prou a prop del barco, el procés podria causar danys i fins i tot desequilibrar-lo.

Temes:

Egipte