Encallat des d’aquest dimarts

Egipte haurà de dragar 20.000 metres cúbics de sorra per alliberar el vaixell del canal de Suez

Mira d’aconseguir una profunditat d’entre 12 i 16 metres que permeti fer flotar el vaixell de càrrega, de 400 metres d’eslora i 59 metres de mànega

Xoc al Canal de Suez

Xoc al Canal de Suez

2
Es llegeix en minuts

L’Autoritat del Canal de Suez (SCA) ha indicat que entre 15.000 i 20.000 metres cúbics de sorra hauran de ser dragats a la zona en què va quedar encallat el vaixell de càrrega ‘Ever Given’ per poder procedir al seu alliberament i restaurar el trànsit en aquesta via.

El president de la SCA, Osama Rabie, ha detallat que aquesta quantitat de sorra haurà de ser retirada de la zona per aconseguir una profunditat d’entre 12 i 16 metres que permeti fer flotar el vaixell, que va quedar encallat dimarts, segons un comunicat publicat per l’organisme a través de la seva pàgina web.

Així mateix, ha indicat que els treballs a la zona continuen en cooperació amb la companyia de rescat neerlandesa SMIT, mentre que Rabie ha posat èmfasi que els esforços «es porten a terme segons els estàndards més grans de seguretat marítima» i «tenint en compte diversos factors, entre els quals, la naturalesa del terreny, la presència d’argila i la distància de seguretat entre el vaixell de càrrega i la draga».

Per la seva banda, el Govern egipci ha remarcat que dues dragues i quatre excavadores estan participant en els esforços per a la retirada de la sorra a la zona per intentar alliberar el vaixell de càrrega, de 400 metres d’eslora i 59 metres de mànega, que transporta 224.000 tones de mercaderia, tal com ha recollit el diari ‘Al-Ahram’.

La SCA va indicar dimecres que en els treballs hi participaven també vuit embarcacions, la més gran de les quals és la ‘Baraka 1’, amb un poder d’arrossegament de 160 tones. Rabie va recalcar que l’objectiu és assegurar que el trànsit marítim no pateix conseqüències, ja que el dotze per cent del comerç mundial travessa aquesta via diàriament.

Notícies relacionades

Per la seva banda, l’empresa japonesa Shoei Kisen Kaisha, propietària de l’‘Ever Given’, va presentar dijous les seves disculpes per l’alteració del comerç mundial a causa de l’incident i va remarcar que desencallar el barco està sent «extremadament difícil», segons la cadena de televisió britànica BBC.

El bloqueig del canal de Suez per l’‘Ever Given’ –contractat per la companyia taiwanesa Evergreen Line i un dels vaixells de transport de contenidors més grans del món– va provocar dimecres un fort repunt de més del tres per cent en els preus del barril de petroli a l’haver-se interromput la circulació de barcos en els dos sentits.

Temes:

Egipte