Pitjor crisi humanitària del món
Pluges i inundacions colpegen milers de famílies al Iemen
L’ONU alerta que les pluges torrencials han deixat almenys set morts i que han empitjorat les condicions dels desplaçats per la guerra

yemen-pobreza
Les Nacions Unides han alertat que milers de famílies s’han vist afectades per les pluges torrencials i les inundacions que assoten el Iemen des de mitjans d’abril, destruint vivendes i refugis.
«La informació preliminar indica que 3.730 famílies (22.380 persones) s’han vist afectades per les pluges i inundacions, la majoria de les quals estan desplaçades», va dir l’Oficina de Coordinació d’Assumptes Humanitaris de l’ONU (OCHA).
Segons la seva declaració, «les violentes pluges dels últims dies han provocat danys en les infraestructures, han destruït cases i refugis i han causat morts i ferits.
El govern iemenita va informar dilluns de la mort de quatre persones en les inundacions de la històrica ciutat de Tarim, a la província central d’Hadramout. A més, l’ONU va informar de tres morts més en altres llocs del país. Les inundacions han causat danys generalitzats a les províncies d’Aden, Abyane, Lahj, Marib, Taez i Hadramout, segons l’OCHA.
Crisi humanitària
Desenes de persones moren cada any al Iemen a causa de les inundacions provocades per les fortes pluges, cosa que augmenta les dificultats d’una població sumida en la pitjor crisi humanitària del món, segons l’ONU.
Notícies relacionadesFa més de sis anys que el Iemen està afligit per un conflicte que ha matat desenes de milers de persones i n’ha portat milions més al punt de la inanició.
Les autoritats locals afirmen que el conflicte està dificultant la recaptació de fons per protegir els llocs històrics del país, el més pobre de la Península Aràbiga.
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- La Volta viu a ritme de bonificació abans de la Molina
- La coherència de la rebaixa fiscal d’Illa
- Flick veu el Barça perdre el partit i perdre Metu
- Iniciativa estratègica de la UE