crisi a Ceuta
Brussel·les insta el Marroc a frenar les sortides d’immigrants irregulars
La comissària d’Interior, Ylva Johansson, qualifica la situació a la frontera de Ceuta «preocupant»
Adverteix les autoritats marroquines que la immigració és un element clau per crear una relació de confiança

«És preocupant que almenys 6.000 persones, moltes de les quals, nens, hagin anat nedant fins a Ceuta, posant la vida en perill», ha admès aquest dimarts la comissària d’Interior i responsable d’Immigració, Ylva Johansson. Durant un debat sobre la mort d’immigrants al Mediterrani, Johansson ha instat el Marroc a evitar les sortides irregulars del seu territori i ha recordat que si Rabat vol crear una relació de confiança amb la UE la immigració és un element clau.
«El més important ara és que el Marroc continuï compromès per evitar les sortides d’immigrants irregulars i que aquells que no tinguin dret a quedar-se en territori comunitari siguin tornats de forma ordenada al seu país. Les fronteres espanyoles són fronteres europees. La Unió Europea vol construir una relació amb el Marroc basada en la confiança i compromisos compartits i la immigració és un element clau en aquest sentit», ha insistit sobre la crisi migratòria en què està immersa Ceuta a causa d’«arribades irregulars sense precedents procedents del Marroc i que segueixen avui».
Johannson, que segueix «molt de prop» els esdeveniments juntament amb el vicepresident Josep Borrell i el comissari Oliver Varhely, ha pronunciat aquestes paraules durant un debat sobre la mort d’immigrants al Mediterrani i les operacions de salvament, en què ha posat com a exemple el rescat a finals d’abril de tres immigrants, dels 60 que van sortir de Mauritània, a 590 quilòmetres d’El Hierro, quan feia 22 dies que estaven a la deriva. Entre ells, ha explicat la comissària, hi havia una noia de 17 anys procedent de Costa d’Ivori per a qui el somni d’Europa «es va convertir en un malson» quan es van quedar sense aigua i sense gasolina. «No podem imaginar no veure ni terra ni vaixells, tres setmanes al mar. Només van quedar tres persones vives», ha relatat la comissària, lamentant la mort des del gener d’almenys 600 persones.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros