Tragèdia al Piemont

Tres arrestats per la caiguda del telefèric que va causar 14 morts a Itàlia

Eren coneixedors que un dels frens d’emergència havia sigut desactivat a propòsit per resoldre una anomalia

2
Es llegeix en minuts
Rossend Domènech
Rossend Domènech

Corresponsal a Roma

ver +

Tres persones han sigut arrestades aquesta matinada per la caiguda d’una cabina del telefèric que connecta les localitats de Stresa i Mottarone, a la regió del Piemont, al nord d’Itàlia, i que va causar 14 morts, perquè estaven al corrent que un dels frens d’emergència havia sigut desactivat a propòsit per resoldre una anomalia.

Després de diverses hores d’interrogatori, es van ordenar les detencions de Luigi Nerini, de 56 anys i propietari de l’empresa Ferrovie del Mottarone, que gestiona el telefèric; així com del director i el cap d’operacions del telefèric, acusats d’homicidi múltiple dolós, desastre per negligència i eliminació d’eines per evitar accidents de treball, van informar els mitjans.

La fiscal en cap de Verbania, Olímpia Bossi, que condueix les investigacions, va afirmar a la sortida de la caserna on es van realitzar els interrogatoris que «els tres detinguts havien estat al corrent de la fallada en el sistema de frens de seguretat durant setmanes».

Ja des de les primeres inspeccions, el sistema de frens semblava alterat, ja que s’havia manipulat una forquilla en un dels frens d’emergència per desactivar-lo, perquè estava donant problemes i produïa el bloqueig continu del telefèric.

Per això, diumenge passat, quan es va trencar el cable d’acer de la cabina accidentada, el sistema de frens no va funcionar.

Bossi va explicar que la forquilla que manté a distància els patins de fre i que ha de bloquejar el cable de suport en cas de ruptura no s’havia retirat per «evitar interrupcions i bloquejos del telefèric», ja que «el sistema presentava anomalies i hauria necessitat una intervenció més radical, amb una aturada prolongada de l’activitat del telefèric», per això van decidir no arreglar-lo.

Les investigacions continuaran avui amb perícies tècniques al lloc dels fets, mentre que, de moment, no hi ha més persones investigades.

El conseller de Transports de la regió del Piemont, Marco Gabusi, va reconstruir l’accident a l’explicar que existeixen dos sistemes de frenada si es trenca el cable, però que no van funcionar, i la cabina, que estava a cinc metres d’arribar a l’estació, va acabar lliscant a més de 100 quilòmetres per hora i després va volar més de 54 metres, es va estampar contra el terra i va rodar una desena de metres més.

Notícies relacionades

Mentrestant, se segueix amb atenció l’estat de salut del nen de cinc anys Eitan Biran, l’únic supervivent de l’accident, en què van morir els seus pares, el seu germà i dos dels seus besavis, que aquest dimarts va començar a despertar del coma induït i a respondre de forma «positiva», tot i que la seva situació continua sent «crítica».

Si es manté estable, l’Eitan podria ser extubat avui, segons el director general del complex hospitalari en què ingressat, Giovanni La Valle, que va explicar que la preocupació ara són «les complicacions no relacionades amb el sistema neurològic, que està intacte, sinó les que poden sorgir com a conseqüència del politraumatisme».

Temes:

Itàlia