Protestes racials
Trump diu que els assessors que van filtrar informació mereixien «ser executats»
La filtració de la seva estada en un búnquer durant les protestes racials del 2020 va enutjar el llavors president dels Estats Units

El 2020, l’expresident nord-americà Donald Trump va assegurar que els seus assessors mereixien «ser executats» si revelaven algun tipus d’informació sobre la seva estada en un búnquer a la Casa Blanca durant les protestes antiracistes que es van succeir als Estats Units el 2020. Trump assegurava que qui havia revelat dades sobre aquest episodi a la premsa havia comès un acte de traïció i havia de ser castigat.
Aquest i altres casos de l’estada de l’expresident dels EUA a la Casa Blanca es descriuen en un nou llibre que ha publicat Michael Bender, reporter del Wall Street Journal, al qual ha tingut accés la cadena CNN. El reporter recorda en el llibre com tant Trump, la llavors primera dama, Melania Trump, i el seu fill, Barron, van ser portats al búnquer subterrani de la Casa Blanca durant les protestes massives registrades davant la seu de la Presidència i en altres ciutats dels EUA per l’assassinat de l’afroamericà George Floyd en mans de la policia.
En el llibre titulat ‘Frankly, we did win this election: The inside story of how Trump lost», el periodista detalla com en els dies posteriors a aquest succés, Trump va mantenir una tensa reunió amb alts responsables militars, les forces de l’ordre i els assessors de l’ala Oest. I en aquestes converses, l’exmandatari es va queixar obertament pel fet que el succés s’hagués filtrat a la premsa.
«Trump va esclatar quan van arribar [els responsables] i els va cridar [...]. Va ser el moment de més enuig que alguns assessors havien vist en el president», assenyala Bender. «¡Qualsevol que hagi fet això, hauria de ser acusat de traïció!», va cridar Trump. «¡Haurien de ser executats!», afirma l’autor, els extractes del qual divulga la cadena nord-americana.
En aquell moment, el que va ser cap de gabinet de la Casa Blanca, Mark Meadows, «va mirar repetidament de calmar el president mentre els seus ajudants espantats n’evitaven el contacte visual», descriu Bender. «Hi estic treballant. Esbrinarem qui ho va fer», descriu el reporter que va garantir Meadows al seu cap.
El president, va estar enfadat per la filtració durant diversos dies, «va preguntar repetidament a Meadows si havia trobat al filtrador», i el seu principal ajudant «es va obsessionar» a trobar la font, segons indica el llibre. El periodista explica que «els que van dir que havien sentit Trump emetre aquesta advertència havien interpretat el rampell com un senyal d’un president que havia entrat en estat en pànic».
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu