Accident mortal
Almenys 57 migrants moren després d’un naufragi a la costa de Líbia
La ruta ha vist més de 170 morts durant el primer semestre de 2021

Almenys 57 migrants, entre ells nens, han mort ofegats aquest dilluns en un naufragi a la costa mediterrània de la ciutat líbia de Khums, segons ha informat l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM). «Els supervivents que van parlar amb el nostre personal van dir que entre les persones que van perdre la vida hi havia 20 dones i dos nens», ha precisat l’organització a través del perfil de Twitter de la seva missió al país africà.
L’OIM ha lamentat que aquesta nova tragèdia «posa en relleu la necessitat immediata de comptar amb capacitat de rescat dirigida per l’Estat en aquesta ruta tan perillosa». «Horroritzat per una altra dolorosa pèrdua de vides davant la costa líbia», ha remarcat, per la seva part, el cap de la missió de l’OIM a Líbia, Federico Soda, a través del seu perfil de Twitter, en una publicació en la qual ha remarcat que «el silenci i la inacció són imperdonables».
D’acord amb l’OIM, més de 170 persones han mort en aquesta mateixa ruta en el primer semestre de l’any i gairebé 500 han desaparegut. A més, les oenagés que operen al Mediterrani solen denunciar l’agressiu comportament dels barcos libis i el tractament posterior dels migrants als centres de detenció del país nord-africà.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Dia del Llibre La festa de Sant Jordi d’‘abril’ d’EL PERIÓDICO brinda en honor a les dues ‘superagents’ Carmen Balcells i Antonia Kerrigan
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Tribunals El Suprem ha aplicat la perspectiva de gènere en 26 sentències de violència masclista i agressió sexual des del 2018
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi