Vaixell insígnia
Open Arms incorpora un nou barco a la seva flota
El nou vaixell té 66 metres d’eslora (longitud), 15 metres de mànega (amplada) i un tonatge més de quatre vegades superior al vell remolcador ‘Open Arms’
Les missions humanitàries de rescat al mar Mediterrani no han cessat per als tripulants de l’Open Arms. En els seus més de 50 anys d’existència, el remolcador ha navegat l’equivalent a més de dues voltes al món en missions humanitàries al Mediterrani central des de la seva incorporació a la flota humanitària el 2017 i ha servit per rescatar més de 7.300 persones al mar. Ara, l’oenagé ha decidit incorporar un vaixell més gran a la seva flota: l’Open Arms Uno.
D’algun temps ençà la duresa de les missions recerca i rescat al Mediterrani central han posat de manifest la necessitat d’incorporar a la flota un barco més gran, a fi de donar recolzament a l’Open Arms i, eventualment, substituir-lo en les seves funcions. El nou vaixell havia de ser capaç d’afrontar amb més seguretat les missions al mar a causa de les creixents dificultats a les quals s’enfronta l’oenagé. Des de començament d’any, el nombre de persones que han perdut la vida al Mediterrani intentant arribar a Europa ha superat les 1.555, segons l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM).
Davant aquesta necessitat Enrique Piñeyro, filantrop argentí que va iniciar la seva estreta col·laboració amb Open Arms a través de l’ONG Solidaire, que dirigeix, amb vols humanitaris a l’Índia i Moçambic, s’ha afegit a la missió al mar mitjançant la cessió a l’organització del vaixell Open Arms Uno.
‘Open Arms Uno’
El nou vaixell insígnia de l’oenagé va ser construït a Noruega el 2000 i ha exercit tasques com a vaixell polivalent de recolzament en alta mar, portant a terme tasques de salvament marítim i de transport de materials i equips al mar del Nord.
El nou vaixell té 66 metres d’eslora (longitud), 15 metres de mànega (amplada), un tonatge més de quatre vegades superior al vell remolcador ‘Open Arms’ i una coberta de 353 metres quadrats, en què pot aterrar un helicòpter en cas d’emergència i evacuació.
Notícies relacionadesL’‘Open Arms Uno’ portarà a bord quatre llanxes semirígides, també conegudes com RHIB, i permetrà acollir unes 300 persones, un número que, en cas d’emergència i sense fer perillar les condicions del barco, podria ampliar-se. A més, compta amb 31 places per a tripulació i un hospital amb 26 llits.
La incorporació d’aquest nou barco constitueix un punt d’inflexió per a Open Arms, perquè permetrà arribar més ràpid a les zones de rescat i ajudarà a protegir la vida de més persones en dificultat.
- Mobilitat La Generalitat i Albiol desencallen l’arribada de la línia 1 a Badalona
- Anabel Pantoja, investigada per presumptes lesions a la seva filla
- Gent Discalcúlia: així és la malaltia que pateix la presentadora Paula Vázquez
- Accident d’avió Jon Maravilla, el patinador que es va salvar de l’accident d’avió de Washington perquè no van deixar embarcar el seu gos
- Dèficit «estructural» Foment del Treball identifica les 100 infraestructures prioritàries pendents a Catalunya
- La fiscal de Madrid defensa la seva actuació amb els correus del nòvio d’Ayuso
- El tret per la culata del PP
- El Consell recorda que no hi ha actes de les reunions del Cecopi
- El Parlament demana la dimissió de Mazón i farà una llei per a les danes
- El Govern defensa el Hard Rock arran del final dels beneficis als casinos