Per un franctirador
Ucraïna assegura que ha matat Andrei Palii, el número dos de la Flota del Mar Negre russa
Seguiu la guerra en directe

El subcomandant de la Flota del Mar Negre russa, Andrei Palii, ha mort en els combats entre les forces russes i ucraïneses a prop de Mariúpol (Ucraïna), van informar diumenge les autoritats russes. «Andrei Nikolaievich Palii va morir en els combats per alliberar Mariúpol dels nazis ucraïnesos», va escriure a Telegram Mikhaïl Razvoiàev, governador de Sebastòpol. Aquesta ciutat de la península ucraïnesa de Crimea, annexionada per Rússia el 2014, és el port base de la flota russa del mar Negre.
«Gran autoritat a la flota»
Notícies relacionadesLes autoritats ucraïneses han assegurat que un franctirador l’ha matat. A aquesta baixa s’haurien de sumar cinc de generals de l’Exèrcit de Terra, sempre segons fonts ucraïneses. Palii, nascut a Kíiv el 1993, no es va allistar a l’Exèrcit ucraïnès, sinó que va ingressar a la Marina russa, a la Flota del nord. Posteriorment va ser destinat al llançamíssils nuclear rus ‘Pere el Gran’ i va servir com a subdirector de l’Acadèmia Naval de Sebastòpol.
Segons Razvoiàev, Andrei Palii, un «home obert i honest», un «veritable oficial d’una dinastia militar» que tenia «gran autoritat sobre la flota», va morir dissabte en els enfrontaments per prendre Mariúpol, una estratègica ciutat portuària del sud-est d’Ucraïna que fa diverses setmanes que està assetjada per l’exèrcit rus. Segons els mitjans russos, Andrei Palii va ser el 2020 subcomandant de les forces russes a Síria, on Rússia intervé militarment des de setembre del 2015 en recolzament de les forces del règim de Bashar al-Assad.
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils
- Dijous 8 de maig Antoni Abad serà el pròxim protagonista de l'#afterwork d'El Periódico
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Apagada general a Espanya Les escoles seguiran obertes fins que les famílies arribin per recollir els seus fills
- Tall elèctric massiu Red Eléctrica calcula que necessitarà entre 6 i 10 hores per recuperar tot el subministrament elèctric després de l'apagada