Més de tres milions de refugiats ucraïnesos en menys de tres setmanes de guerra
La rapidesa de l’èxode ucraïnès, esdevingut en menys de tres setmanes, no té precedents des de la Segona Guerra Mundial

Més de tres milions de persones han abandonat Ucraïna des de l’inici de la invasió russa el 24 de febrer, segons el recompte de les Nacions Unides, un èxode tan ràpid que no té precedents des de la Segona Guerra Mundial. «Tres milions de vides arrencades. Tres milions de dones, nens i persones vulnerables separats dels seus éssers estimats», ha lamentat el director general de l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM), António Vitorino.
La crida a files obligatòria per als homes ucraïnesos ha provocat que la gran majoria dels que fugen del país siguin dones i nens. Se’n van gairebé amb el que porten posat. Arrossegant alguna maleta i motxilles escolars, en molts casos, sense saber on acabaran. El Fons de l’ONU per a la Infància (Unicef) estima que ja són 1,5 milions els nens que s’han escapat de la guerra. «Això són 55 nens per minut», ha advertit el portaveu de l’agència, James Elder, en el seu compte de Twitter. «Gairebé un nen que es converteix en refugiat cada segon des que va començar la guerra», ha emfatitzat.
Només a Polònia hi han recalat prop d’1,8 milions de persones, si bé no és clar quantes s’haurien quedat en aquest país, ja que part dels refugiats opten per seguir cap a altres països europeus. A Romania també hi han arribat més de 422.000 refugiats; mentre que Moldàvia n’ha registrat 337.000; Hongria, uns 264.000, i Eslovàquia 213.000.
Notícies relacionadesL’Alt Comissionat de l’ONU per als Refugiats (l’ACNUR) també ha informat en el seu últim balanç d’unes 142.000 persones que han arribat a Rússia, majoritàriament procedents d’algunes zones evacuades de l’est d’Ucraïna. Així mateix, té constància de més de 1.200 refugiats a Bielorússia, aliat clau de Moscou en aquest conflicte.
A més, l’Oficina per a la Coordinació d’Afers Humanitaris (OCHA) de l’ONU xifra en 1,9 milions els desplaçats interns, és a dir, les persones que han abandonat casa seva a Ucraïna des que va començar el conflicte amb Rússia el 2014, quan Moscou es va annexionar la península de Crimea i va començar a recolzar militarment i políticament les forces separatistes del Donbass, la regió de l’est d’Ucraïna on es lliura des d’aleshores un conflicte armat de baixa intensitat.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni