Durant la missa
Arrestat un home per col·locar un explosiu a la catedral de Tolosa
El sospitós té 47 anys i antecedents judicials

Les forces de l’ordre franceses han neutralitzat aquest divendres al matí un artefacte explosiu sense mecanisme d’activació que un home, que ha sigut detingut hores més tard, havia col·locat davant de l’altar de la catedral de Tolosa en plena missa abans de fugir.
Segons ha indicat el fiscal de Tolosa, Samuel Vuelta-Simon, en declaracions al diari ‘La Dépêche du Midi’, el sospitós és un home de 47 anys amb antecedents judicials que ha sigut arrestat al carrer sense oposar-hi resistència.
L’home, que d’acord amb el diari té problemes psiquiàtrics, portava una gorra i una mascareta quan va entrar a la basílica de Saint-Étienne
Durant la missa
Simon d’Artigue, capellà de la catedral de Saint-Étienne de Tolosa, ha explicat a la premsa que durant la missa de les 8.00 del matí (6.00 GMT) un home ha entrat per una de les portes de la basílica i ha deixat una bossa al costat de les escales que pugen a l’altar.
Tot i que el sagristà que estava ocupant-se de les espelmes va intentar detenir-lo, no ho va aconseguir i l’individu se’n va anar per la mateixa porta per la qual havia entrat.
Els responsables religiosos van decidir procedir a l’evacuació del voltant d’una quarantena de persones que hi havia a l’interior de l’edifici i van avisar les forces de l’ordre, que van establir un perímetre de seguretat.
Notícies relacionadesEl ministre d’Interior, Gérald Darmanin, ha explicat al seu compte de Twitter que l’operació policial ha pogut acabar «gràcies a la intervenció ràpida dels serveis dels artificiers» i sense víctimes.
Grâce à l’intervention rapide des services de déminage, opération de police terminée à Toulouse. Aucune victime. Merci aux agents @Interieur_Gouv. https://t.co/EmV6DcA01Y
— Gérald DARMANIN (@GDarmanin) 8 de abril de 2022
A l’interior del paquet deixat pel sospitós, de 20 per 25 centímetres, hi havia un artefacte potencialment explosiu que contenia àcid clorhídric i alumini, però que no estava dotat de mecanisme d’activació. Tots aquests productes es poden comprar fàcilment al comerç, ha fet notar el fiscal.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta