Estratègia contra Ucraïna
Rússia prohibeix a la República Txeca donar armes de fabricació soviètica
Directe: Última hora de la guerra Ucraïna-Rússia

Rússia ha enviat una carta a la República Txeca on afirma que el país centreeuropeu no pot facilitar tecnologia militar de fabricació soviètica a tercers països sense el permís de Moscou, cosa que Praga ha rebutjat com un «disbarat».
Així ho ha informat aquest dissabte el ministre txec d’Exteriors, Jan Lipavsky, que interpreta la nota diplomàtica del Kremlin com un intent d’evitar que la República Txeca ajudi Ucraïna.
«Un disbarat»
«El Ministeri d’Afers Estrangers no ha reaccionat a aquesta nota i no ho farà perquè es tracta d’un disbarat, ja que no existeix cap article sobre la reexportació d’aquest material», ha dit el cap de la diplomàcia txeca, citat per Ràdio Praga.
«Rússia se serveix de mentides per reclamar el final del nostre suport a Ucraïna», remarca.
El ministre considera que Moscou recorre a amenaces, extorsions i desinformació en els seus intents d’impedir que els països occidentals ajudin Ucraïna a defensar-se de l’agressió russa.
«En aquest cas (...) sol es tracta d’un altre intent ridícul i descarat», conclou.
Enviament de material militar a Ucraïna
La República Txeca ha enviat per tren a Ucraïna desenes de tancs T-72 i vehicles blindats de combat BVP, segons va informar el dia 5 el diari digital Echo24.
«S’han registrat entregues de vehicles txecs BVP i tancs T-72. Confio que es pugui prosseguir amb aquests enviaments», va confirmar llavors al rotatiu txec el polític democristià de la coalició governamental Ondrej Benesik.
Tot i que no hi ha confirmació oficial del Ministeri de Defensa txec sobre les entregues d’armes a Ucraïna, a la premsa es comenta que el país ha donat a Kíiv tancs i vehicles de combat d’infanteria de fabricació casolana, que són en part en camí.
La carta diplomàtica a Praga se suma a altres que va enviar prèviament Rússia a diversos països occidentals avisant de «conseqüències imprevisibles» si continuen entregant armament a Ucraïna.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»