Canadà
Un atac a una mesquita a Toronto deixa cinc ferits de bala
Tres de les víctimes ja han rebut l’alta i s’espera que les altres dues surtin de l’hospital en les pròximes hores

Almenys cinc persones han resultat ferides de bala en un atac contra una mesquita de la ciutat de Toronto, al Canadà, perpetrat la nit de divendres a dissabte, segons ha informat la policia. Els assaltants van obrir foc des d’un vehicle en marxa contra els fidels reunits en un aparcament poc després d’acabar la pregària de mitjanit. Els musulmans estaven decidint on anar a menjar quan van ser tirotejats indiscriminadament.
«Desgraciadament cinc individus van rebre l’impacte de les bales que creiem que van ser disparades des d’un vehicle en marxa des del carrer Markham», ha explicat el sergent David Rydzik en roda de premsa, segons recull la cadena canadenca de televisió CTV. Quatre individus van ser traslladats immediatament a l’hospital amb ferides greus, tot i que la seva vida no corre perill, ha informat la policia. La cinquena víctima es va desplaçar fins a l’hospital pel seu propi peu.
Notícies relacionadesTres dels cinc ferits –-d’entre 28 i 35 anys– ja han rebut l’alta i «s’espera que els altres dos es recuperin bé», ha apuntat Rydzik. La policia treballa en la identificació de l’atacant o atacants i no ha pogut confirmar si es tracta d’un atac per motius religiosos, tot i que la seva secció de delictes d’odi ja col·labora en el cas.
«Estic molt enfadat i preocupat. Cinc homes de família grans han sigut tirotejats», ha apuntat un portaveu de l’Associació Musulmana de Scarborough, Nadeem Sheikh. «Demanem a les autoritats i a la policia que dediquin els recursos necessaris per detenir aquests individus i acabar amb la violència de les armes en aquesta comunitat», ha afegit.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Impostos L’Agència Tributària oferirà una ‘declaració exprés’ de la renda a 4,4 milions de contribuents
- Campanya Hisenda Resultat positiu i negatiu en la Renda 2025: què significa
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors