Eleccions a França
Mélenchon: «La campanya per a les eleccions legislatives de França comença ara»
El líder de La França Insubmisa celebra la derrota presidencial de l’extrema dreta i emplaça a l’esquerra francesa a una victòria per als comicis del juny
Consulta aquí el resultat de les eleccions presidencials franceses

undefined38155983 jean luc melenchon candidate of the french far left parti d170423142636 /
L’esquerrà Jean-Luc Mélenchon ha considerat una «molt bona notícia» la derrota de Marine Le Pen en les eleccions presidencials que Françaha celebrat aquest diumenge, però també ha remarcat que el guanyador, Emmanuel Macron, és «el president pitjor elegit de la Cinquena República».
El líder de La França Insubmisa va demanar als seus seguidors no recolzar l’extrema dreta ni abstenir-se en la segona volta de les presidencials. Tot i que això podria haver permès la victòria de Macron, Mélenchon ha assenyalat que el president i les seves polítiques de tall neoliberal són l’objectiu a batre de cara a les eleccions legislatives que França celebra el 12 i el 19 de juny per elegir els diputats de l’Assemblea Nacional.
Notícies relacionades«La campanya comença ara», ha remarcat davant els seus seguidors Mélenchon, que busca convertir-se en el primer ministre de la república. «La democràcia ens dona els mitjans per canviar el rumb».
El dirigent de l’esquerra gal·la va obtenir el 19,58% dels vots en la primera volta de les presidencials franceses del 2017, un resultat que va millorar en la primera volta d’aquest any, quan va arribar al 21,95% dels sufragis, quedant molt a prop de superar Le Pen i colar-se en la segona volta per primera vegada en la història del partit ecosocialista.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe