Accident amb 132 víctimes

La caixa negra de l’avió que es va estavellar al sud-est de la Xina apunta a una maniobra intencionada

El ràpid descens des d’una altitud superior als 8.000 metres del vol de Kunming a Canton es considera extremadament inusual

La caixa negra de l’avió que es va estavellar al sud-est de la Xina apunta a una maniobra intencionada

AFP / HÉCTOR RETAMAL

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La investigació de les autoritats nord-americanes sobre les dades registrades per les caixes negres del vol de China Eastern, accidentat el 21 de març, ha revelat que l’accident va ser provocat, segons ha informat aquest dimecres el diari ‘The Wall Street Journal’.

Citant fonts de les autoritats nord-americanes que participen en la investigació, entre les quals es troba la Junta Nacional de Seguretat en el Transport i el fabricant Boeing, l’esmentat diari ha informat que s’ha arribat a la conclusió que va ser una maniobra intencional després de l’anàlisi de dades que s’han extret de l’enregistradora de la cabina.

«L’avió va fer la maniobra que algú a la cabina li va dir que fes», ha esmentat una font no identificada al mitjà nord-americà, que destaca que a aquesta conclusió s’hi va arribar amb l’anàlisi de la informació extreta de l’enregistradora de dades.

Des dels Estats Units s’acullen a la possibilitat que fos intencionat perquè els investigadors xinesos no han identificat problemes tècnics a l’aeronau ni han localitzat restes d’explosius orgànics o inorgànics que poguessin haver ocasionat que el Boeing 737-800 s’estavellés a la regió autònoma de Guangxi Zhuang, al sud del país asiàtic.

Sense resposta al contactar amb la tripulació

la tripulacióL’accident del vol MU5735 de Kunming a Canton, en què l’avió va descendir ràpidament des d’una altitud superior als 8.000 metres, es considera extremadament inusual. Semblava que l’avió corregia el curs breument durant el descens, però després es va estavellar contra un bosc.

Notícies relacionades

Segons les autoritats xineses, es van fer reiterats intents de contactar amb la tripulació, sense resposta. Aproximadament tres minuts després de l’inici del descens, el senyal va desaparèixer.

La segona ‘caixa negra’ de l’avió que va acabar amb la vida de 132 persones (9 tripulants i 123 passatgers) es va trobar a finals de març, segons va informar l’agència xinesa de notícies Xinhua.