Cimera de l’OTAN a Madrid
Biden anuncia que els EUA reforçaran la seva presència militar a Europa
El país nord-americà augmentarà la seva força militar a sis països europeus: Polònia, Romania, Espanya, Itàlia, el Regne Unit i Alemanya, a més de la regió «bàltica»
Els Estats Units han anunciat aquest dimecres que reforçaran la seva presència militar a sis països europeus –Polònia, Romania, Espanya, Itàlia, el Regne Unit i Alemanya–, a més de la regió «bàltica».
La Casa Blanca ha informat en un comunicat que «augmentarà» els desplegaments rotatoris, amb blindats, aviació, defensa aèria i forces d’operacions especials, «per reforçar la seguretat al Bàltic».
Washington ha fet aquest anunci al començament de la cimera de l’OTAN a Madrid, en què participa el president nord-americà, Joe Biden, que quan ha arribat també ha donat alguns detalls d’aquests reforços que enviarà el seu país a Europa, en resposta a la invasió russa d’Ucraïna.
Biden ha anticipat que els EUA establiran una base permanent a Polònia, el Cos Cinquè de l’Exèrcit, i que mantindran les rotacions addicionals de brigades en territori europeu, que suposen 5.000 uniformats nord-americans a Romania. En aquest sentit, el Govern dels EUA ha precisat que posicionarà un equip de combat de brigada addicional en territori romanès.
A més, els EUA enviaran dos destructors addicionals a Espanya, a la base naval de Rota, cosa que incrementarà a sis el nombre d’embarcacions d’aquest tipus destacades en aquesta base.
En el seu comunicat, la Casa Blanca ha detallat que Washington incrementarà la presència de caces bombarders de cinquena generació, els més sofisticats que hi ha en l’actualitat, amb la localització de dos esquadrons de F-35 a Lakenheath, al Regne Unit.
Notícies relacionadesA Alemanya situarà una brigada d’artilleria de defensa aèria, un batalló de defensa aèria de curt rang i una brigada d’enginyeria amb uns 625 soldats en total.
Mentrestant, a Itàlia, els EUA posicionaran una bateria de defenses antiaèries, amb 65 militars.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump